Tesla s-a bătut cu pumnii în piept ani buni că este vârf de lance când vine vorba despre şofatul autonom, Autopilot şi alte astfel de inovaţii. E drept că sistemul său LiDAR a făcut furori la vremea sa, dar de câţiva ani nu am mai văzut upgrade-uri pentru Autopilot. Acum, chiar unul dintre fondatorii Tesla critică acest sistem.
Cofondatorul Tesla, Martin Eberhard a declarat într-un interviu recent următoarele lucruri:
"Trebuie să scăpăm de obiceiul de a ne gândi că toate acele dispozitive self driving au legătură cu maşinile electrice. Ele sunt separate. Aş vrea să văd oamenii gândindu-se să producă maşini pe care oamenii să le conducă."
Eberhard a fost CEO Tesla o perioadă, dar a fost înlocuit de Musk în 2007. A menţionat în interviu şi că "Autopilot e bullsh*t" şi că nici nu exista când el era la Tesla. Când a părăsit oficialul Tesla în 2007, compania nici nu lansase încă prima sa maşina. Startup-ul de abia dezvolta Roadster, o mică maşină sport bazată pe Lotus Elise.
Eberhard a recunoscut totuşi că apreciază sistemele orientate spre siguranţă şi asistența şoferului şi pasagerilor, dar nu e fan al self driving-ului. El a mai avut şi un citat memorabil: "maşinile nu ar trebui să fie ca iPhone-urile". A subliniat şi că Musk se gândeşte prea mult la asta şi face rău companiei cu strategia aceasta.
În acest moment toate maşinile Tesla au Autopilot la bord, iar posesorii pot cumpăra şi pachetul FSD beta pentru 15.000 de dolari. El permite schimbarea automată de benzi, intrarea şi ieşirea de pe şosele, recunoaşterea de semafoare şi semne de circulaţie şi parcarea automată. Nu totul merge bine totuşi, deoarece Tesla a fost nevoită să recheme 362.000 de vehicule în SUA fix pentru softul self driving şi bug-urile sale.
Autorităţile din State au considerat că sistemul de asistenţă pentru şofer nu respectă 100% regulile aferente circulaţiei.