Zilele acestea pe buzele tuturor se află Shein, Temu, Aliexpress şi alte outlet-uri online de fast fashion sau gadgeturi. Un rival nou a sosit în România, unul din Turcia cunoscut drept Trendyol. Ei bine gigantul e-commerce deţinut în proporţie de 76.1% de Alibaba are deja reduceri agresive în România, aşa cum aflăm de la bf.ro.
Trendyol este cea mai mare platformă turca de e-commerce din primul decacorn din Turcia (companie cotată la 10 miliarde de dolari). De la începutul anului 2024 Trendyol a început să ofere în România reduceri de 50-70% pentru a se populariza la noi. În ţara noastră produsele din Turcia au deja succes, de la seriala la cele culinare, haine şi câte şi mai câte.
Trendyol se fonda în 2010 şi era evaluată la peste 16 miluarde de dolari. Strângea fonduri de 1.5 miliarde de dolari în 2021. Are 30 de milioane de clienţi şi 250.000 de vânzători, operând în peste 100 de ţări. Alibaba a investit 1.4 miliarde de dolari în proiect. Trendyol s-a ocupat şi de latura de logistică, cu Trendyol Express şi Trendyol GO, pentru livrări rapide şi eficiente.
Intrarea în România este doar o primă mutare în regiune, pe măsură ce Trendyol se extinde în Grecia, Ungaria, Cehia, Polonia, Slovacia, Bulgaria. Compania vrea să atingă 4 milioane de comenzi în regiune şi 2 milioane de clienţi activi.