După ce am aflat că autorităţile din Franţa le-au pus gând rău celor de la Shein şi Temu, propunând o măsură de a interzice reclamele la aceste site-uri, acum aflăm că şi autoratile române au început să analizeze aceste magazine.
Mai precis, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a anunțat că verifică Temu şi Shein. Pentru început comisarii instituţiei îi sfătuiesc pe consumatori să se informeze cu atenţie înainte de a achiziţiona un produs. Ce vrea ANPC să stabilească? În principiu dacă există practici comerciale incorecte, în relaţia cu consumatorii.
E vorba şi despre încălcări ale siguranţei produselor şi protecţiei consumatorilor, despre reduceri neautentice şi practici agresive. Exemple de practici agresive? Iată:
- interfeţe manipulatoare: dark patterns
- vânzare sub presiune: pressure - selling
- recompensarea implicării unei persoane cu un produs sau serviciu cu un premiu: gamification
Recomandările ANPC sunt să vă informaţi cu atenție înaintea achiziţionării unui produs de pe Temu sau Shein, cu privire la caracteristicile sale, preţuri afişate, costuri de livrare, informaţii despre comerciant. Plus situaţiile de denunţare unilaterală a contractului. Dacă operatorul economic are sediu social într-un alt stat din UE, puteţi apela la Centrul European al Consumatorilor din România aici.
Plus că există şi sesizările la ANPC aici.