Vă întrebaţi probabil ce au în comun serialele turceşti cu un nou magazin online intrat în România? Ei bine, Trendyol, cea mai mare platformă de e-commerce din Turcia, susţinută de Alibaba va intra în România, aşa cum aflăm de la bf.ro.
Trendyol este o companie fondată în 2010 şi este cotată la peste 16 miliarde de dolari. A atras investiții de peste 1.5 miliarde de dolari în 2021 de la nume precum SoftBank Group, care a deţinut ARM şi Boston Dynamics. Ei bine, aflaţi că pe parcursul anului 2024 Trendyol se va extinde, intrând pe piaţa din România, Grecia, Ungaria şi Cehia.
La noi îşi va începe operaţiunile chiar din primul trimestru. Compania s-a propus să ajungă la 2 milioane de clienţi activi şi să depăşească 4 milioane de comenzi pe piaţa est-europeană până la final de an 2024. Volumul comercial aşteptat este de 350 de milioane de dolari. Grupul chinez Alibaba are participaţie de 76.1% în Trendyol, după ce a achiziţionat un pachet de acţiuni în 2018.
Şi acum partea amuzantă: România a fost aleasă pentru extindere fiind sesizată predilecţia românilor pentru a consuma... seriale turceşti, dar şi produse turceşti. România a avut un volum de vânzări în comerţul electronic de aproape 7 miliarde de euro în 2022. Trendyol are 30 de milioane de clienţi şi 250.000 de vânzători la nivel global şi vede România ca un teren fertil.
Trendyol are propriile reţele de logistică, Trendyol Express şi Trendyol Go şi se anunţa un concurent serios pentru Altex şi eMAG.