Orange România şi-a anunţat astăzi rezultatele financiare pe trimestrul 4 al anului 2017, în care a înregistrat o creştere impresionantă a traficului de date mobile. Cum s-a descurcat la alte capitole aflaţi mai jos.
Trebuie spus că Orange România a înregistrat 3.2 milioane de clienţi ai serviciilor 4G, cu 50% mai mulţi decât la final de 2016. A crescut cu 80% şi traficul de date mobile şi s-au dublat vânzările de Internet prin fibră optică şi televiziune prin cablu faţă de trimestrul 3 din 2017. În intervalul octombrie-decembrie al anului trecut Orange România a ajuns la o cifră de afaceri de 280 de milioane de euro, un salt cu 7.7% faţă de trimestrul 4 din 2016.
Cifră de afaceri totală pentru 2017 se ridică la 1.07 miliarde de euro, iar creşterea a fost susţinută de saltul la capitolul utilizare a datelor mobile. Şi pachetele fix-mobil au mers bine, plus vânzările de echipamente mobile. În total, la finalul anului 2017 Orange oferea în România servicii mobile, fixe şi TV pentru 10.623.000 clienţi.
Reţeaua 4G a operatorului oferea acoperire pentru 93.2% din populaţia ţării la final de 2017, adică 10.026 localităţi şi 3.2 milioane de clienţi au folosit serviciile sale 4G. S-a simţit predilecţia pentru 4G şi la nivel de vânzări ale telefoanelor performante, cu o creştere cu 14% în zona smartphone high end în T4 2017 faţă de T4 2016. Vânzările de gadget-uri precum smartwatch, brăţări fitness, roboţi, ceasuri pentru copii, ochelari VR au crescut de 6 ori la finalul anului trecut faţă de 2016.
Lansarea pachetului de servicii Orange LOVE (fix mobil cu TV bonus) a dublat vânzările de Internet prin fibră de optică şi TV faţă de T3 2017. Următorul pas? Testele şi implementarea 5G, despre care a scris mai multe colegul Alex aici.