Oppo, Huawei, Xiaomi şi Vivo se aliază contra Google Play Store, creând o platformă pentru dezvoltatori (GDSA)

2.497 ori
<b>Oppo, Huawei, Xiaomi şi Vivo se aliază contra Google Play Store, creând o platformă pentru dezvoltatori (GDSA)</b>Auzisem speculaţii de ceva vreme că marii producători de telefoane ai Chinei se vor alia pentru a propune o alternativă la Play Store. Ei bine acest lucru a fost confirmat astăzi de către Reuters, care a descoperit că Oppo, Vivo, Xiaomi şi Huawei au forma

Auzisem speculaţii de ceva vreme că marii producători de telefoane ai Chinei se vor alia pentru a propune o alternativă la Play Store. Ei bine acest lucru a fost confirmat astăzi de către Reuters, care a descoperit că Oppo, Vivo, Xiaomi şi Huawei au format un Global Developer Service Alliance (GDSA).

Dorinţa lor este de a crea o platformă în care dezvoltatorii din afara Chinei să îşi urce aplicaţiile, încât să ajungă pe telefoanele celor 4 companii. Nu e vorba doar despre aplicaţii, ci şi jocuri, muzică, filme şi cărţi. Dacă în China există viaţă şi fără Google/Play Store, în afara Chinei sunt probleme, aşa cum bine aţi văzut la Huawei. GDSA trebuie să debuteze în martie, dar nu e clar cum vor merge lucrurile din cauza coronavirusului.

Un prototip al site-ului a scăpat şi menţionează 9 regiuni acoperite în prima fază, inclusiv India, Rusia şi Indonezia. Contactate de Reuters, cele 4 companii au refuzat să comenteze pe seama zvonului. Google are toate motivele să se îngrijoreze, pentru că ar pierde sute de milioane de telefoane cu Android dacă aceste companii optează pentru o alternativă la Play Store. Cele 4 companii reprezintă 40.1% din piaţa globală de telefoane. Play Store a generat venituri de 8.8 miliarde de USD în 2019. În plus Google ia 30% din veniturile obţinute de dezvoltatorii de aplicaţii.

Producătorii de telefoane din China caută noi modalităţi de a obţine venituri, prin aplicaţii preinstalate, reclame şi jocuri. Pivotarea aceasta nu e străină, într-o lume în care şi Apple a început să facă tot un pivot similar spre servicii. E o reţetă pe care culmea a inaugurat-o Xiaomi, care se tot lăuda din 2010 că nu vinde hardware pentru profit, ci "dispozitive de pe care să îşi popularizeze serviciile şi softul". GDSA va avea nevoie de oferte speciale  pentru dezvoltatori, precum mai puţini bani reţinuţi decât Google, tool-uri avansate, API-uri, plus monetizare mai eficientă.

Ar fi nevoie şi de ceva exclusivităţi de gaming aş zice eu. Problema e că vorbim de 4 companii mari şi 4 orgolii mari şi e greu de crezut că toate firmele se vor aşeza la masa din postura de egali. Gurile rele zic că GDSA este doar o sperietoare pentru Google, pentru a negocia mai bine licenţele pe viitor companiile chineze. Vom afla în maxim 2 luni spre ce se merge de fapt.

Site-ul alianței nou create îl puteți accesa de aici.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×