Ştirea săptămânii din tech poate fi achiziţia Fitbit de către Google, dar se pare că nu doar Marele G a ochit compania de fitness trackere. Şi Facebook ar fi dorit să o cumpere, doar că oferta sa a fost mai mică.
Vă reamintesc că Google a plătit 2.1 miliarde de dolari pe Fitbit, plătind aparent dublu faţă de cât oferea Facebook. Google îşi consolidează astfel segmentul de purtabile, după ce a cumpărat o parte din Fossil şi a împins Motorola să producă un nou ceas Moto 360. Revenind la chestiunea cu Facebook, e uşor de înţeles ce caută ei în lumea fitness tracker-elor.
Când zici "purtabile", acoperi de fapt un segment mult mai mare. Te poţi duce înspre căşti audio, căşti VR/AR/mixed reality sau chiar haine inteligente. Toate acestea pot integra o latură de fitness, pe care Fitbit o acoperă fără probleme. În plus, Facebook îşi extinde ambiţiile hardware. Are boxe inteligente, a cochetat cu un telefon de câteva ori şi are şi Oculus sub aripa sa.
Imaginaţi-vă şi o integrare în Facebook a datelor voastre de fitness, un mod de a concura cu prietenii la ţinte de fitness şi alte lucruri de gen. Totuşi, Fitbit se potriveşte mai bine cu businessul Google, decât cu cel Facebook, pentru că FB are zero purtabile, brăţări, ceasuri şi a dat-o în bară cu proiecte de fitness. A cumpărat aplicaţia Moves, una populară pentru fitness tracking pe iOS şi Android şi a îngropat-o încă din 2014. Google are totuşi Android Wear pentru ceasuri şi funcţionalitatea de tracking din Google Fit pe Android.