Curând Meta urmează să anunțe abonamente fără reclame pentru Facebook și Instagram. Pare că vorbim despre două planuri diferite, unul pentru mobil, iar altul pentru desktop. Conform Wall Street Journal, compania a înaintat deja propunerea autorităților de reglementare ale Uniunii Europene, iar abonamentele vor deveni disponibile pentru utilizatorii din Europa curând. Mai jos avem detalii.
Practic, utilizatorii Facebook și Instagram vor avea posibilitatea de a alege dacă vor folosi aplicațiile gratuit, cu reclame personalizate, sau dacă vor să plătească pentru a folosi variantele fără reclame. Costul unui astfel de abonament ar fi de aproximativ 10 euro pentru Facebook sau Instagram folosite cu un singur cont pe desktop, urmând ca fiecare cont suplimentar să genereze un adaos de 6 euro / lună.
Prețul ajunge la peste 13 euro lunar pe mobil dacă luăm în considerare comisioanele impuse de App Store și Google Play pentru plățile făcute în aplicații. Această măsură e luată de Meta în încercarea de a evita preocupările autorităților de reglementare din UE legate de confidențialitatea datelor și reclamele țintite pentru fiecare utilizator.
Ca un reminder, reclamele afișăte pe Facebook / Instagram sunt alese în baza datelor utilizatorilor (vărstă, sex, cerc de prieteni), iar autoritătile europene de reglementare încearcă să combată acest lucru. Curtea de Justiție a UE a interzis companiei lui Mark Zuckerberg să combine datele colectate fără acordul explicit al acestora.
În ianuarie Meta era amendată cu suma de 390 de milioane de euro de către autoritățile de reglementare din Irlanda pentru că a obligat utilizatorii să accepte reclamele personalizație ca o condiție de utilizare a Facebook.