Înmatriculările de autoturisme electrice scad masiv în țara noastră; Picaj de 20% în perioada ianuarie-iulie 2024

517 ori
<b>Înmatriculările de autoturisme electrice scad masiv în țara noastră; Picaj de 20% în perioada ianuarie-iulie 2024</b>Deși automobilele electrice oferă anumite avantaje, pare că pe plan local cumpărătorii sunt cam rezervați în a alege acest tip de propulsie, iar dovezi vin astăzi din partea celor de la ACAROM, adică Asociația Constructorilor Auto

Deși automobilele electrice oferă anumite avantaje, pare că pe plan local cumpărătorii sunt cam rezervați în a alege acest tip de propulsie, iar dovezi vin astăzi din partea celor de la ACAROM, adică Asociația Constructorilor Auto din România. Aflăm din start faptul că în primele 7 luni ale anului 2024 înmatriculările de autoturisme electrice în România au scăzut cu 20%.

În Europa pe această perioadă de 7 luni s-au înmatriculat 6.537.362 de autoturisme noi, o creștere cu 3.9% față de aceeași perioadă a anului trecut, dintre care 815.399 de unități EV, cu 0,4% mai puține față de aceeași perioadă din 2023 (ianuarie-iulie).

Inmatriculari UE

Trendul de scădere din România poate fi pus pe seama bonusului Rabla tăiat la jumătate. Tot legat de țara noastră, descoperim că în perioada ianuarie - iulie 204, România s-a situat pe locul 14 în UE, cu un volum de 96.562 autoturisme noi inmatriculate, înregistrând o creștere de +12.6% comparativ cu perioada ianuarie-iulie 2023.

Dintre aceste 6383 au fost full electrice și 34.718 hibride. Avem și câteva date care clasifică producătorii auto în funcție de numărul de autoturisme noi înmatriculare în acest interval:

  1. VW - 2.042.583 unități (creștere 2.9%)
  2. STELANTIS - 1.298.102 unități (scădere 0.2%)
  3. Grupul Renault - 767.787 unități (creștere 3.3%, Dacia 353.161 unități - creștere de 4.6%)
  4. Ford - 258.620 unități noi (scădere 17.6%)

Întregul raport este aici

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×