Deși am lăsat în urmă ziua de Black Friday, informații despre cel mai mare eveniment de shopping al anului continuă să sosească online, precum se întâmplă astăzi. Prin intermediul unui comunicat de presă aflăm că în ziua de Black Friday, pe 11 noiembrie, românii au cheltuit aproape 5 milioane de euro și au realizat peste 190.000 de tranzacții cu cardul.
Informațiile vin prin intermediul unei analize realizate de către Global Payments, cel mai mare furnizor de servicii și tehnologie de piață din lume. Suma cheltuită de români folosind cardul pe 11 noiembrie a fost de 24.394.295 lei, fie online, fie în magazine fizice, prin POS sau aplicația GP Tom.
Față de evenimentul de shopping anterior, românii au cheltuit cu 43% mai mult decât în 2021, când valoarea plăților cu cardul a fost în jur de 3,4 milioane de euro (17.006.190 lei). Au crescut și tranzacțiile realizate fizic cu cardul în 2022, cu peste 190.000 de plăți înregistrate prin terminalele Global Payments, cu 40% mai multe decât anul trecut.
Suma medie plătită cu cardul de Black Friday a fost în jur de 128 lei. Iată și alte date extrase din această analiză:
- cele mai multe tranzacții s-au realizat în supermarket-uri și magazine alimentare, unde românii au cheltuit aproape 2 milioane de euro într-o singură zi (9.504.384 lei)
- magazinele de bricolaj și materiale de construcții au fost următoarele în topul comercianților unde s-au făcut plăți cu cardul, fiind cheltuită suma de 800.000 eur, dublă față de BF 2021
- valoarea plăților online a înregistrat o creștere cu 64% față de ediția anterioară de Black Friday
- românii au cheltuit online o sumă medie mai mare decât anul trecut, de 403 lei vs. 321 lei în 2021
- cele mai multe tranzacții s-au făcut în magazinele cu articole sportive, urmate de cele cu produse pentru animale de companie
De asemenea, mai aflăm că românii au câștigat încredere în instrumentele de plată digitală, realizând și tranzacții online cu valori foarte mari, fiind înregistrată o comandă de haine în valoare de 8000 de lei. Când vine vorba despre plățile cu cardul, românii caută să achiziționeze următoarele:
- produse de calitate ridicată (65%)
- produse care oferă recompense sau beneficii la achiziție, precum reduceri sau cadouri (43.3%)
- produse pentru care simt că au beneficia de un nivel ridicat de serviciu clienți, ca principal factor determinant al achiziției (39%)