Facebook are un picaj în premieră în 18 ani: scad utilizatorii activi zilnic, iar acţiunile Meta se prăbuşesc

2.600 ori
<b>Facebook are un picaj în premieră în 18 ani: scad utilizatorii activi zilnic, iar acţiunile Meta se prăbuşesc</b>Facebook nu are o săptămână deloc strălucită şi totul a început pe 3 februarie, când Meta dezvăluia rezultatele sale financiare. După ce am aflat că rezultatele au fost sub aşteptări pentru trimestrul 4, acţiunile au picat cu 20%. Apoi Facebook a mai

Facebook nu are o săptămână deloc strălucită şi totul a început pe 3 februarie, când Meta dezvăluia rezultatele sale financiare. După ce am aflat că rezultatele au fost sub aşteptări pentru trimestrul 4, acţiunile au picat cu 20%. Apoi Facebook a mai anunţat şi prima scădere a numărului de utilizatori activi zilnic din ultimii 18 ani. Nu trebuie să cântăm prohodul Facebook, aşa cum mulţi au făcut-o la audierile din Senatul American şi la scandalul Cambridge Analytica, deoarece gigantul şi-a revenit destul de rapid. 

Să le luăm pe rând totuşi... Meta a postat rezultatele fiscale pe trimestrul 4, cu venituri de 33.67 miliarde de dolari. În plus numărul de utilizatori zilnici şi lunari a fost sub aşteptări, cu 1.93 miliarde de utilizatori activi zilnic, faţă de 1.95 miliarde cât estimaseră analiştii pe T4 2021. Pe lună au fost atinşi 2.91 miliarde de utilizatori activi lunar, față de 2.95 miliarde cât erau aşteptările.

Împreună toate businessurile Meta, Facebook, Instagram, WhatsApp şi Messenger au adus venituri de 32.79 miliarde de dolari, pentru un profit operaţional de 15.89 miliarde. Divizia Reality Labs, care se ocupă de cercetare, dezvoltare, AR şi VR, inclusiv Oculus a avut venituri de 877 milioane de dolari şi pierderi operaţionale de 3.3 miliarde de dolari.

Ce trebuie să reţineţi

Dincolo de toate cifrele, ce e clar e că pentru prima dată în 18 ani de activitate, Facebook a avut o scădere a utilizatorilor activi zilnic. Concurenţi că TikTok şi YouTube sunt de vină, furând privirile utilizatorilor şi deturnându-le de la Facebook. Meta a pierdut peste 200 de miliarde de dolari din valoarea la bursă în ultima săptămână. Mark Zuckerberg recunoaşte că utilizatorii mai tineri renunţă la reţeaua de socializare în favoarea altor platforme.

Meta a mai fost lovită şi de modificările din sistemele de operare Apple, cu privire la politica de confidenţialitate, care au lovit în veniturile din publicitate digitală. De altfel Meta are a doua cea mai mare platformă de publicitate digitală din lume, după Google. Zuckerberg e totuşi convins că Meta îşi va reveni, pe fondul investiţiilor în video, AR şi VR, plus marele pariu pentru viitor, Metaverse.

La momentul scrierii acestui articol acţiunile Meta au scăzut chiar cu 26%, record negativ absolut. E clar că Facebook a pierdut factorul cool pentru publicul tânăr în fața TikTok şi are teren de recuperat. 

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×