Cum s-a schimbat comportamentul de cumpărare al românilor în 2022 + detalii despre pregătirile de Black Friday (studiu Google)

1.150 ori
<b>Cum s-a schimbat comportamentul de cumpărare al românilor în 2022 + detalii despre pregătirile de Black Friday (studiu Google)</b>În această dimineață am luat parte la un eveniment online organizat de Google România, conferință întinsă pe parcursul a puțin peste o oră care a avut în centrul atenției noul studiu "Smart Shopper" organizat pe plan local și dezvăluit

În această dimineață am luat parte la un eveniment online organizat de Google România, conferință întinsă pe parcursul a puțin peste o oră care a avut în centrul atenției noul studiu "Smart Shopper" organizat pe plan local și dezvăluit în prag de Black Friday. Acesta are rolul de a analiza obiceiurile de cumpărare în România și descoperim astfel care este comportamentul de achiziție al unui român pe fondul problemelor actuale.

Smart Shopper

Trebuie spus că ne aflăm într-o perioadă marcată de o prudență în comportament pe fondul incertitudinilor economice, fapt ce se manifestă printr-o creștere a interesului în căutările pe Google pentru economisire, reducerisau produse second-hand. Au scăzut căutările pentru divertisment sau turism, iar achizițiile spontane sunt de domeniul trecutului.

Chiar și așa, procentul celor care cumpără online a crescut anul acesta - aproape jumătate dintre români (47%) au făcut cea mai recentă achiziție online, față de 41% în 2021. Electronicele cunosc cel mai mare avans în materie de achiziții online (60%) în 2022 și fashion (45%). Studiul scoate la iveală că 91% dintre români vor continua să cumpere online în viitor.

google

Cât despre media de vârstă, peste jumătate dintre cei cu vârste între 18-34 ani cumpără online, versus 40% anul trecut. Pe primul loc rămâne smartphone-ul ca dispozitiv de pe care se fac achiziții, iar românii sunt agnostici la tipul de achiziție - în magazin sau online, cu 70% dintre români declarând că nu au o preferință pentru online sau offline.

Alte date importante:

  • căutările românilor pe Google pentru depozite bancare aproape s-a dublat în primele 8 luni din 2022 față de aceeași perioadă a anului trecut;
  • căutările după aur au crescut cu 25%, în aceeași perioadă
  • cele pentru carduri de credit cu 14%.
  • în primele 7 luni din 2022 au scăzut căutările pentru achiziția de mașini și imobiliare
  • Achizițiile spontane au scăzut și ele în 2022, arată datele studiului Google: de la 36% în 2021, la 13% în 2022
  • Căutările pe Google legate de „reduceri” au crescut cu 23% în primele 8 luni ale acestui an
  • 37% dintre participanții în cadrul studiului Google spun că au cumpărat produse second hand
  • căutările pentru telefoane second hand au crescut în 2022 cu 80% față de anul anterior

Așa cum spuneam și mai sus, românii sunt mai prudenți în aceste vremeuri grele, dar cu toate acestea încrederea în zona de retail și asupra economiei este mai ridicată în România decât media UE. De asemenea, un alt fapt scos la iveală de studiul Google este că 8 din 10 cumpărători se informează online înainte de a face o achiziție, cu referire la recenzii, prezentări de produse. 

Evenimentul de astăzi a avut și o secțiune cu invitați de la Altex și Answear, cu întrebări legate inevitabil de Black Friday. Am fost curioși să aflăm dacă românii preferă o singură zi de oferte sau vor campanii BF îndelungate, iar media se întreaptă către campanii mai lungi, cu mai mult timp la dispoziție pentru a achiziționa produsele dorite.

Smart Shopper

Informarea și cercetarea pentru cumpărăturile de Black Friday începe pentru consumatori cu 5-6 săptămâni înainte de evenimentul de shopping propriu-zis, românii fiind iată mai atenți asupra evoluției de prețuri, investigând din timp oferta și stabilind clar lista de cumpărături. De aici vine și mențiunea de mai sus potrivit cărora achizițiile spontane au scăzut de la 36% în 2021 la 13% acum în 2022. Suntem mai atenți cu banii pe care îi cheltuim pe fondul situației actuale.

Ne gândim mai mult la achiziții care au sens, la produse de care avem cu adevărat nevoie. Campaniile de Black Friday sunt în toi, iar apogeul va fi atins pe 11 noiembrie atunci când eMAG desfășoară propriul BF. Legat de informare și oferte, pe BF.ro aveți promoții zilnice verificate chiar aici

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×