Criza de pe piața semiconductor afectează și Dacia care își oprește temporar producția de automobile

1.797 ori
<b>Criza de pe piața semiconductor afectează și Dacia care își oprește temporar producția de automobile</b>Zilele trecute v-am informat prin intermediul unui material faptul că stocurile de console PlayStation 5 și Xbox Series X/S vor rămâne în continuare limitate și asta din cauza deficitului de procesoare de pe piață

Zilele trecute v-am informat prin intermediul unui material faptul că stocurile de console PlayStation 5 și Xbox Series X/S vor rămâne în continuare limitate și asta din cauza deficitului de procesoare de pe piață. Această criză semiconductor afectează și producția de alte echipamente, inclusiv a celor pe care le găsim integrate la interiorul automobilelor. Astăzi vine și vestea că deficitul de cipuri afectează și Dacia, companie care și-a oprit temporar producția de vehicule

Suntem informați cu privire la faptul că această probleme cu aprovizionarea cu cipuri a început încă de la sfârșitul anului trecut, moment în care companii precum Volkswagen făceau anunțuri referitoare la o întrerupere a producției de noi automobile în primele luni ale lui 2021. Acum și Dacia ia o decizie similară, sistând producția de vehicule temporar, începând din 1 februarie, totul din cauza lipsei de componente vitale autovehiculelor.

Vorbim aici despre o serie de subansamble furnizate de companii partenere care se aprovizionează cu cipuri de la companii asiatice. Într-un material publicat pe data de 26 ianuarie, Financial Times precizează faptul că și grupurile General Motors, respectiv Honda, se confruntă cu aceleași probleme. Fiat-Chrysler a fost nevoită să sisteze activitatea din câteva uzine la început de an în condițiile în care furnizorii de cipuri pe care i-a contractat în Taiwan și China au fost surprinși de creșterea spectaculoasă a comenzilor.

Deficit procesoare

Apar și detalii referitoare la faptul că pandemia a crescut cererea de electronice de consum precum console, laptop-uri și televizoare - cerere care a contribuit și la creșterea comenzilor semiconductor. În condițiile în care doar 10% din fabricile semiconductor sunt utilizate pentru dezvoltarea de părți ce ajung la interiorul automobilelor și pe fondul unei cereri scăzute anul trecut, multe companii din domeniu au relocat o parte din producție către alte industrii precum electronice de consum.

Astfel s-a ajuns la această criză care potrivit experților va dura cel puțin 6 luni. Aflăm și că producătorii auto nu dispun de aceeași influență de negociere cu producătorii semiconductor precum giganții din lumea electronicelor de consum, de aici și deficitul estimat pe o perioadă de 6 luni. Firme de research precum IHS Markit estimează că aproximativ 500.000 de vehicule vor fi afectate de această criză. Deja producția a peste 280.000 de vehicule a fost pusă în standby, iar acum și alte grupuri precum Renault anunță o sistare a activității. 

Mai sus avem și un grafic de la AutoForecast Solution care scoate la iveală că piețele auto din America de Nord și Europa vor fi cel mai afectate. Revenind la Dacia, aflăm că echipele Grupului de management al lanțului de aprovizionare s-au mobilizat pentru a gestiona impactul generat de această criză de pe piața semiconductor. De asemenea, se pare că Dacia va mai sista producția auto și în alte zile ale lunii februarie.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×