Sonos nu e într-o perioadă prea bună, între demisia CEO-ului său şi problemele cu nouă aplicaţie. Asta a atras rechinii, care miros sânge în apă şi ştiu că e momentul pentru o achiziţie la preţ bun. Iniţial s-a zvonit că Apple ar vrea să cumpere compania, apoi Amazon şi Spotify au apărut ca alternative. Avem detalii mai jos.
Compania Sonos este evaluată acum la 1.7 miliarde de dolari, faţă de 5 miliarde cât era acum 2-3 ani. Apple a fost multă vreme în pole position să preia Sonos, conform zvonurilor, dar acestea au fost dezminţite. Acum Amazon, Samsung şi Spotify au devenit candidaţii perfecţi pentru preluare.
Apple are deja toate uneltele necesare pentru a îşi porni propriul business audio, deci nu are nevoie de Sonos. Bloomberg îi are în cărţi şi pe cei de la Meta, Google şi Microsoft, dar unii cu şanse mai mici. Samsung are sub tutelă brandul Harman deja, produce şi căşti, în vreme ce Spotify nu ştiu dacă e gata pentru extinderea în zona hardware.
Până la urmă Amazon e singurul nume care are sens şi ştim sigur că are resursele pentru a pune pe picioare business-ul Sonos. E păcat că s-a ajuns aici şi că reputaţia companiei a fost aşa grav afectată de o lansare de aplicaţie cu probleme. Mai ales că Sonos venea după prima sa lansare de pereche de căşti, Ace, care au fost binişor primite.
Printre problemele cu aplicaţia Sonos se număra lipsa de Sleep Timer, probleme cu administrarea librăriei de pe piese de pe dispozitiv, scoaterea editării de playlist-uri sau piese ce urmează. Mai rău de atât, performanța boxelor Sonos era mai slabă din cauza aplicaţiei. Aşa s-a ajuns la demisia CEO-ului Patrick Spence pe 13 ianuarie 2025 şi la criza actuală.
Dar ce facem cu soundbar-urile excelente, cu boxele şi subwooferele de calitate?