Dacă în segmentul smartphone cei de la Apple au pierdut încă o dată poziția secundă în favoarea celor de la Huawei, nu la fel stă situația și în zona smartwatch-urilor acolo unde gigantul din Cupertino rămâne neclintit. Astăzi pe seama unui raport emis de către Counterpoint Research aflăm cum a evoluat piața ceasurilor inteligente și descoperim cum se prezintă topul celor mai mari producători din lume.
Ei bine, după cum se poate vedea și pe seama graficului de mai sus, Apple rămâne liderul acestui segment - având o cotă de piață de 35.8% în primul trimestru din 2019, cu o creștere de 0.3% de la an la an. Aflăm și că întreg segmentul de smartwatch-uri a crescut cu 48% în materie de livrări comparativ cu aceeași perioadă din 2018 și că livrările de Apple Watch-uri au crescut cu 49%.
Unul dintre analiștii Counterpoint declară că publicul a fost încântat de funcțiile aduse pe Apple Watch Series 4, funcția EKG fiind de departe cea mai dorită potrivit unui sondaj recent realizat. Un boost al vânzărilor s-a petrecut și la finalul lunii martie atunci când suportul EKG era activat în multe alte țări, printre care și România după cum relatam aici.
Revenind la clasament, descoperim Samsung pe locul secund cu o cotă de piață de 11.1% și o creștere notabilă de la 7.2% cotă de piață în Q1 2018, iar pe locul 3 o companie de origine chineză numită IMOO care a acaparat 9.2% din piața smartwatch. Pe de altă parte Huawei rămâne irelevantă pe această piață, iar grupul Fossil, Garmin și Amazfit au înregistrat toate scăderi ale livrărilor de smartwatch-uri.
Ceva mai bine stă Fitbit care apare cu o cotă de 5.5% în acest clasament. Un alt detaliu pe care îl mai aflăm de la Counterpoint Research este acela că printre tehnologiile cheie integrate pe smartwatch-uri se numără monitorizarea pulsului, GPS-ul, NFC-ul și pedometrul. Conexiunea celulară ar spori adopția de smartwatch-uri, dar autonomia slabă a acestor dispozitive rămâne marele of al consumatorilor.