Chiar dacă mulţi producători elveţieni încă strâmbă din nas când aud de Apple Watch, popularitatea acestor ceasuri nu poate fi negată şi e confirmată şi de cele mai noi cifre de vânzări. Astfel, cei de la Strategy Analytics au dezvaluit că Apple e pe primul loc la livrări de purtabile în trimestrul întâi al acestui an.
Firma din Cupertino a livrat 3.5 milioane de unităţi Apple Watch în intervalul ianuarie - martie, ceea ce înseamnă o creştere cu 21% faţă de anul anterior. Astfel, Apple se clasează peste mai marii zonei purtabilelor, FitBit şi Xiaomi. Trebuie spus că Apple livra anul trecut 2.2 milioane de unităţi ale ceasurilor sale, deci saltul de 1.3 milioane de unități e impresionant şi asta mai ales pe o piaţă care creşte modest.
În trimestrul întâi al acestui an au fost livrate 22 de milioane de purtabile, în creştere cu 21% faţă de cele 18 milioane de la începutul anului trecut. Cota de piaţă Apple este acum de 15.9%, faţă de 12.1% cât era anul trecut şi compania condusă de Tim Cook a sărit direct de pe locul 3 în top pe locul întâi. Şi pentru că nu poţi să creşti fără să ştirbeşti cota rivalilor, între timp livrările Fitbit au scăzut cu 36%, de la 4.5 milioane la 2.9 milioane.
Astfel, Fitbit a ajuns de pe locul întâi pe locul 3 în top, iar Xiaomi s-a clasat pe locul 2 în această perioadă, cu o cotă de 15.5% şi 3.4 milioane de unităţi livrate. Şi chinezii au înregistrat un picaj, cu 10.5% faţă de anul trecut. Bastioanele Apple rămân ca de obicei SUA şi UK, unde Apple Watch se vinde excelent, mai ales Series 2.