Și iată-ne ajunși și la camera lui OnePlus 13. Avem de-a face aici cu o cameră selfie de 32 de megapixeli, decupată în ecran, cu filmare 4K la 60 FPS și cu deschidere F/2.4. În spate se află un modul foto circular, care acum nu mai este legat de rama metalică prin vreo porțiune metalică lucioasă. Camera principală are 3 senzori de 50 de megapixeli, cel principal fiind un Sony Lytia 808, cu deschidere F/1.6 și stabilizare optică.
Video-review OnePlus 13, secțiunea Cameră
Are și autofocalizare multi-direcțională, dar și o peliculă specială anti-reflexie. Apoi vine o cameră periscop telephoto de 50 de megapixeli, cu 3 prisme în loc de una. Are deschidere F/2.6, zoom optic 3X și senzor Sony Lytia 600, plus PDAF și stabilizare optică. În continuare, o cameră de 50 de megapixeli ultrawide completează setup-ul, cu deschidere F/2.0, unghi de captură de 120 de grade și PDAF, utilizând un senzor Samsung ISOCELL JN5.
Camera filmează în 8K la 30 FPS, are bliț dual LED și calibrare a culorii de la Hasselblad, compania suedeză care colaborează cu OnePlus de câțiva ani deja. Această firmă este cunoscută pentru camerele sale de înaltă performanță, inclusiv cele utilizate în misiunile lunare. Avem și un senzor LDAF pentru focalizare precisă.
Printre funcțiile inedite se numără:
- Expunerea dublă: Are rolul de a "îngheța" timpul.
- Action Mode: Capturează 60 de cadre pe secundă, fiind ideal pentru mișcări rapide, precum o minge de fotbal sau o mașină demarând.
- Portrait Mode: Disponibil la zoom 1X, 2X sau 3X, cu Bokeh și efect de Flare.
- Filtre vintage: Inspirate de capturile cu camere pe peliculă.
Filmarea se poate face și în Dolby Vision HDR10 10-bit, iar Master Mode oferă extra opțiuni pentru personalizare, cum ar fi balansul de alb, expunerea și ISO. Interfața camerei include opțiuni precum: Movie Mode, Long Exposure, Tilt-Shift, Panorama, Time Lapse, Document Scanner, Hi-Res, Slow-Mo, Dual View Video, XPan, Portrait, Night și stabilizare Ultra Steady la video.
De asemenea, funcția Sound Focus ajută la focalizarea pe sursa unui sunet în timp ce filmezi. Există și opțiunea de captură RAW, pentru cei care preferă să editeze fotografiile la nivel profesional.
Poze ziua
Trecând la galeria foto, avem de-a face cu un veritabil duel între Coasta de Est a Bucureștiului și cea de Vest. Ne batem în târguri de Crăciun eu și colegul Claudiu. Eu sunt cu Laminorul Wonderland din est și el cu West Side Christmas Market. Eu ziua, el noaptea. Să începem!
Selfie-urile sunt cât se poate de crisp și detaliate, ba chiar setarea lor default este la rezoluție maximă, de 32 de megapixeli. Excelent focalizate, expresive și cu decupaj perfect la Bokeh. Mai bine decât la Samsung și iPhone. Îmi plac și efectele tip sepia, vintage și filtrele noi selfie, în stilul peliculei. Parcă textura era mai palpabilă totuși la Huawei-uri și Pixel-uri.
Cât despre culori, mi se pare că, în special, galbenul bombițelor de mămăligă și al standurilor cu mâncare a ieșit în evidență. E și mult roșu, doar erau sărbătorile de iarnă, și e unul intens, dar realist redat. Avem culori în general reci, era o zi mohorâtă, fără soare. Adevăratele culori aprinse sunt în interiorul halei, care beneficiază totuși de iluminare naturală prin imensele fante deschise deasupra să. E o construcție în stil seră, cu o grămadă de lumină din exterior pătrunzând de sus.
Camera ultrawide deformează serios obiectele de pe margini, precum acea mașină din parcare, unde e „ciocanul lui Thor” în mijloc. Sunt și mai întunecate acele cadre și apare un ușor blur pe lateralul imaginii. Zoom-ul l-am testat pe Moș Crăciun cu pipa în gură și pe acea caracatiță în care se dădeau copiii. Aș zice că, deși operam la nivel de zoom optic 3X, se comporta lejer ca un 5X. Și lucrurile arată bine și la 10X sau 12X.
Texturi excelente la blana renilor, mai ales pe Portret, și toată butaforia de la Casa Moșului arată la fel de primitor în cadre ca în realitate. Mere, mămăligă, mici, conuri de brad, blană, lemn, gheața de patinoar – fiecare obiect răzbate în deplinătatea lui în fotografiile noastre. Luciul globurilor e plăcut, iar gofrele belgiene cu înghețata sunt super savuroase.
Iar la focalizare am numai de bine de spus, indiferent de distanță, inclusiv pozând un alt telefon. Aș zice că este un rival pe măsura iPhone 16 Pro Max al meu, strict la poze de produs și mâncare. Creează o estompare foarte plăcută a fundalului. Am încercat și cadre largi cu XPAN, pentru extra expresivitate, imitând fotografiile făcute pe vremuri, pe peliculă. Grijă mare să nu tăiați totuși din subiecți, cum am făcut eu.
Poze noaptea
La captura nocturnă ne mutăm în Drumul Taberei. Sursele de lumină sunt corect redate și ajustate de Night Mode, mai ales când halourile par prea mari. De exemplu, la intrarea în „5 to go” se observă o egalizare foarte bună a luminilor, tot datorită Night Mode. Ce are camera asta, în toate pozele, și ziua și noaptea, este contrastul. Adică nu lasă loc de mijloc: ori e albă, ori e neagră. Nu lasă loc de gri-uri. Selfie-urile nu îmi plac așa mult decât dacă folosim Bokeh pentru a le potența și sublinia textura feței.
Sunt profund impresionat de zoom-ul nocturn. Aici am văzut telefoane foarte scumpe dând greș fix în același scenariu și aceeași zonă de oraș.Multe dintre fotografiile realizate noaptea în Parcul Drumul Taberei sunt la fel de clare și imprimabile pe retină ca și cele făcute ziua. Aș zice că aici este un upgrade față de OnePlus 12. Totuși, sunt și unele poze mișcate, mai ales cele cu zoom. Pun asta mai degrabă pe seama subiecților în mișcare.
Uitați-vă la standul Pepsi și la zona cu copii care folosesc VR imediat lângă. Asta e un exemplu de poză „așa da” pentru captura nocturnă. Standul Nutella, regele cu coroana roșie de la carusel, căluții de la carusel – telefonul ăsta, la capitolul captură low light, se bate lejer cu orice premiant din 2024. Observați textura gheții de pe patinoar și dârele îngroșate lăsate de patine.
La oamenii de la cozi sau la roata panoramică, cu zoom aplicat pe ea, rezultatele sunt impresionante. Aș zice că sunt mai încântat de pozele făcute noaptea decât de cele de zi. Spectaculos este și zoom-ul pe sigla Auchan, care arată bine chiar și la nivel maxim.
Captură video
La filmări, numai de bine. Zoom-ul rămâne impresionant la 6X și se face destul de fluid între praguri, cu mici sincope de claritate. La 3X și 6X arată cel mai bine, dar nici 11X nu e de ignorat, mai ales pe Moș Crăciun. Microfoanele au captat perfect atmosfera de Crăciun, iar ultrawide-ul m-a ajutat să prind întreaga roată panoramică în cadru. A mai redus din saturația culorilor, făcându-le mai „mute”, dar, per total, coloritul este satisfăcător.
Filmarea de la patinoar este foarte dinamică și nu suferă de abuzul de alb. Ca cineva care a filmat multe patinoare cu diverse telefoane, știam că excesul de alb ar putea fi o problemă. Nu este cazul aici. Chipurile tuturor sunt expresiv redate, iar subiecții în mișcare rapidă rămân toți clar capturați, fără excepție.
Îmi plac tonalitățile diferite de roșu din interiorul târgului: de la roșul fundițelor, la roșul Moș Crăciunilor, la roșul pomilor din fundal sau al renilor de la trenulețul moșului. Ce vreau să spun este că avem un dynamic range larg. Expunerea s-a reglat bine, inclusiv la tranziția între exterior și interior. Filmarea selfie este ideală pentru vlogging, redând bine atât vocea mea, cât și melodia de fundal. Focalizarea este precisă, iar detaliile din fundal sunt suficient de clare.
Food truck-urile din spate, oamenii care merg pe stradă – toate sunt vizibile, iar cadrul este surprinzător de larg pentru o cameră selfie. Ochii și fața sunt expresive, iar nasul puțin roșu de la frig adaugă autenticitate. Perfect! Am făcut și un test de stabilizare, fără mod special Steady și cu mod special Steady. Fără trepidații, fără pierdere de claritate. Nu simt vreo diferență între Ultra Steady sau lipsa acestuia; imaginea rămâne crisp și clară de fiecare dată. Cantitatea de "hurducături" a scăzut atunci când coboram sau urcam treptele, dar cam atât. Și, atenție, mergeam foarte rapid.
Am capturat și Slow Motion de mare efect cu cabinele descoperite din roată, în două clipuri spectaculoase.Am testat și funcția Multi Camera, foarte utilă pentru vlogging, deși bucata mea de selfie Full HD nu a fost prea flatantă la capitolul detalii și s-a pierdut din stabilizare. M-a impresionat cel mai mult zoom-ul la filmare din mers, mai ales la 3X. Testul de focalizare pe steluța roșie și fundal a fost trecut cu nota 10. Nimic de reproșat.
Noaptea, sursele de lumină sunt gestionate corect, subiecții în mișcare nu prezintă ghosting, iar claritatea este comparabilă cu cea a unui iPhone nou. Aș îndrăzni să spun că telefonul a captat chiar mai multă lumină decât iPhone 16 Pro Max al meu. Zoom-ul filmării, în special la 3X, continuă să impresioneze. Sunt prezente câteva reflexii ici și colo, după model iPhone, dar nimic deranjant.
Filmarea de la patinoar este la nivel de transmisiune TV; practic, nu ai ce să ceri mai mult unui telefon. Până și filmarea din mers este clară și arătoasă, indiferent cât de mult miști POV-ul camerei în timpul mersului.
Disponibilitate
Prețuri actualizate