Am ajuns şi la cameră şi pornim la drum cu urieşeasca rezoluţie de 60 MP a camerei selfie. Ea combină 4 pixeli în 1 şi face poze la 15 MP. Există la nivel internaţional şi o versiune care pune camera de 60 MP sub ecran.
Video-review Motorola Edge 30 Pro, secțiunea Cameră
Camera din spate e una triplă, cu modul oval şi bliţ dual LED. Are doi senzori de 50 MP, imitând abordarea lui OnePlus 9 Pro, OPPO Find X5 Pro, Xiaomi 12 Pro (doar ca el are 3 camere de 50 MP). Senzorul principal de 50 MP are stabilizare optică, pixeli de 2 microni, odată combinaţi în cadre de 12.5 MP, dar şi focalizarea omnidirecțională e parte din ecuaţie.
Apare şi o cameră de 50 MP ultrawide cu unghi de 114 grade şi captura Macro (via autofocalizare), dar şi o cameră Bokeh de 2 MP. Camera principală filmează în 8K la 24 FPS, are funcţii AI şi Auto HDR. Aduce şi clasicele funcţii Moto Cinemagraph, Cutout, Spot Color, Dual Video, dar şi Night Mode.
Să vedem cum arată galeria, realizată într-o zi însorită de final de iarnă, în Parcul Alexandru Ioan Cuza din Bucureşti. Am surprins ipostaze foarte bine iluminate, poate chiar prea bine, dar trebuie să ţineţi cont şi de funcţia Auto HDR, care e prea zeloasă uneori. Nu sunt diferenţe foarte mari între culorile şi calitatea fotografiilor realizate cu camera principală şi cea ultrawide.
Selfie-urile arată excelent, la claritate, textura, expresivitate, luciul pielii la soare. Bokeh face o decupare perfectă, dar chiar şi pozele standard au o uşoară estompare a fundalului care place ochiului. Am încercat selfie şi cu camera din spate, folosind un mod special Cutout, care are totuşi unele imprecizii în a mă decupa din fundal. E un pic mai din topor decât ce oferă Samsung sau Apple şi a prins şi bucăţi din mediul din jurul meu.
Altminteri camera selfie e pragmatică, face poze clare, aproape OK focalizate, dar aş zice că părul nu e aşa bine redat ca la alte flagshipuri. Nu simt că am detalii la nivel de pori sau fir de păr că la seria Galaxy S22 sau chiar S21 şi chiar Galaxy A52s. Focalizarea pe partea de sus a capului suferă uneori.
Revenind la camera principală, apreciez nuanţele de roşu şi albastru prinse la jucăriile din parc, seria de jucării cu motocicleta galbenă şi maşina albastră. Avem closeup-uri fabuloase, cu fundal estompat suficient cât să creeze efectul ăla cool, dar şi să te lase să distingi cam ce e în spate. Un căluşel negru cu roşu e cel mai relevant aici. Nici Macro-urile nu sunt rele deloc, dacă eşti dispus să accepţi şi 2-3 fail-uri odată la 10 poze.
Ghidoane de motocicletă de jucărie, faruri şi girofaruri de jucării stau mărturie la acest capitol. Fiecare grăunte de praf de pe acel far roşu se vede clar şi asta m-a impresionat.
Avem şi Bokeh cu camera principală, care parcă "se scapă" puţin lăsând destul de clar arborele de lângă statuia cea sobră cu vasul în mână. Ceva mai reuşită e statuia cealaltă, cu flori în mână, unde Portrait are acurateţe mai mare. Trebuie să recunosc şi că per total la sutele de poze realizate expunerea e cu un grad mai sus decât mi-ar fi plăcut. Culorile şi detaliile sunt de flagship totuşi.
Primul loc unde am văzut discrepanța între camera principală şi cea ultrawide a fost la captura cu ghereta cu bannere pepsi şi frigider Chio. Aici camera principală are culori vii, iar cea ultrawide le are un pic mai albicioase. Şi vegetaţie de la captura ultrawide e ceva mai expusă şi pe lateral "întinsă". La fel şi la captura cu Mickey Mouse şi autobuzul roşu, camera ultrawide prea mai multă lumină şi expunerea e dusă mai sus.
De zoom nu sunt deloc impresionat, de la faptul că e prea trigger happy şi te duci imediat la 5X când ciupeşti ecranul şi până la faptul că nici la 2-3X nu iese ceva fără zgomot.
Ne-am jucat şi cu modul Spot Color la acea jucărie cu elicopterul şi mă întreb în continuare cine foloseşte aşa ceva. Captură Macro cu muşchi pe copac e de colecţie, chit că a necesitat câteva încercări.
Îmi place şi textura fierului forjat şi statuilor de margine de lac. Personal consider camerele undeva la nivel de flagship de început de 2021, cu un minus la selfie şi zoom.
La capitolul low light avem un progres vizibil faţă de anul trecut (Motorola Edge 20 Pro), asta mai ales la fotografia cu camera principală. La ultra-wide mai tuşeşte puţin ce-i drept şi mai e de lucru. Ceaţa din Piaţa Unirii din Timişoara se vede chiar spectaculos în unele cadre şi ce-mi place să remarc la fotografiile nocturne e că se văd culorile, ba chiar şi nuanţe ale acestora.
Acest lucru este un reper dacă vrei să afli dacă un telefon este bun în foto low light sau ignorabil. Selfie-urile spre exemplu sunt ignorabile în aceste situaţii. O chestiune ce am remarcat-o ulterior realizării galeriei foto nocturne, e că la punctul nostru de test Farmacia Catena, fotografiile au ieşit blurry. Tind să pun asta pe seama condiţiilor meteo.
Sunt diferenţe cromatice mari între camere în condiții nocturne, iar ultrawide-ul scapă şi un verzui inexplicabil, iar cea principală merge pe gri-uri şi galben. Night Mode îl văd zelos şi îl văd scăpând şi el nuanţe ciudate pe lateral, albastru mov. De altfel sunt multe poze în galeria unde ne trezim cu zona de jos mov. Nu sunt nici cele mai luminoase cadre dacă e să fiu sincer.
Ce e de reţinut, e ca telefonul are un combo de camere foto bun. Nu foarte bun, dar bun.
Să vorbim puţin şi despre captura video. La filmarea din mers stabilizarea îşi face treaba bine şi nu remarc trepidaţii aiurea, dar văd o expunere crescută. Filmarea 4K e foarte clară şi detaliată, aş zice că are dynamic range larg, dar verdele vegetaţiei e pe alocuri prea intens, fată de restul culorilor.
Zoom-ul nu e de calitate şi e prea rapid la trecerea între gradaţii. Cu pinch to zoom nu rezolvi mare lucru şi îţi vine să lucrezi din butoane, ceea ce e sacadat.
Filmarea selfie 4K a ieşit acceptabil, dar nu e aşa crisp ca la un Galaxy A52s 5G sau Huawei Nova 9. Filmarea selfie Full HD are ca plus proba de microfon reuşită, textura OK a tenului şi stabilizarea. Parcă e un mecanism care mă ţine mereu în cadru, dar nu mă omor după focalizarea selfie per total.
Din toate capturile video, cea mai tremurată e cea 8K, dar oricum e de nişă. Detaliile sunt perfecte, e o bucurie pentru ochi şi ai de unde cropui dacă eşti YouTuber sau creator de conţinut pe alta platformă. La soare, în faţa acelor jucării cu Mickey Mouse am avut iar prea multă expunere şi detalii subţiri, când am filmat Full HD.
Am încercat şi o filmare dual video, cu tenul meu ars, uleios şi pre expus şi o cameră ultrawide care culmea nu a filmat rău deloc. Vântul a cam dat la temelie microfoanelor în acest caz.
Am încercat şi o filmare Macro, care a ieşit ceva mai impresionant decât mă aşteptam şi mi-a permis să mă apropii extrem de mult de muşchi şi pietre din monumente.
La al doilea test de stabilizare, de această dată cu filmare 4K coborând scări am fost surprins să văd un rezultat excelent, cu adevărat de flagship. Chiar nu am ce reproşa aici şi nu am simţit trepidaţii, vibraţii, defocalizări. Aşa da!
Şi testul de focalizare e trecut cu brio, alternând între ghinda de metal şi peisaj, fără prea multe ezitări. Filmarea low light e zgomotoasă, dar are un galben corect. Sursele de lumină sunt supradimensionate şi panoramarea se face fără ghosting. Sunt totuşi foarte mulţi "purici" în zona de sus a filmării şi zoom-ul nu face faţă efortului, nici la 1.5X.
La filmarea din mers se schimbă brusc nuanţele spre gri-uri şi simţim fiecare pas. Prea mult din aceste filmări e neclar şi zgomotos pentru a merita reţinut. Mai e de lucru.
Per total experienţă e de high midrange de ţinut minte, dar pus lângă alte flagshipuri Motorola Edge 30 Pro se dă de gol că are unele neajunsuri.
Disponibilitate
Prețuri actualizate