Motorola Edge 20 Lite: Cameră de telefon tipic midrange, nu e fana zilelor mohorâte

1.631 ori
<b>Motorola Edge 20 Lite: Cameră de telefon tipic midrange, nu e fana zilelor mohorâte</b>După ce am testat Motorola Edge 20 şi Motorola Edge 20 Pro, completăm tripleta cu Motorola Edge 20 Lite, care în ciuda numelui păstrează camera principală de 108 megapixeli. Până acolo hai să vedem cum stăm cu camera selfie: avem parte de un senzor de..

După ce am testat Motorola Edge 20 şi Motorola Edge 20 Pro, completăm tripleta cu Motorola Edge 20 Lite, care în ciuda numelui păstrează camera principală de 108 megapixeli. Până acolo hai să vedem cum stăm cu camera selfie: avem parte de un senzor de 32 MP cu filmare Full HD şi deschidere F/2.2, aceeaşi de pe modelele Edge 20 şi Edge 20 Pro. 

Video-review Motorola Edge 20 Lite, secțiunea Cameră

În spate se află o cameră triplă, cu un design al modulului care îmi aminteşte destul de mult de cel de la seria Xiaomi 11. Camera principală are stabilizare electronică, senzor de 1/1.52 inch, pixeli de 0.7 microni şi PDAF. Are şi deschidere F/1.9. Urmează o cameră ultrawide de 8 MP, cu unghi de 116 grade şi deschidere F/2.2, plus autofocalizare care ajută la captura Macro şi o cameră Bokeh de 2 MP. Bifam şi bliţul LED şi trebuie spus că aici avem în mare un setup similar cu cel de pe Moto G60.

Avem parte şi de suport pentru filmare 4K la 30 FPS, iar interfaţa camerei include clasicele opţiuni foto precum Spot Color, Panorama, Pro, Cutout, Cinemagraph, Portrait, Night Vision, Dual Capture, AI (Low light, Auto Smile Capture), plus stabilizare extra. 

Să vedem acum şi galeria foto realizată ziua. Sunt fotografii realizate întâi la munte şi apoi la Timişoara. Văd o cantitate mare de lumină şi o expunere ridicată aici, la fotografiile montane. Nu sunt rele nici detaliile. Lumina pică plăcut pe chip şi creează o nuanţă diferită de albul aplicat de unele telefoane high midrange. 

Parcă focalizarea nu m-a convins la primele poze, dar ulterior a fost OK, la selfie mă refer evident. Fundalul estompat îmi place, e subtil şi în acelaşi timp de efect. Expresivitatea ochilor şi detaliile bărbii şi părului îmi plac. Avem şi fotografii de aproape cu ultimele flori ale anului, sau cu o primăvară timpurie. Schimbăm ziua şi ne mutăm la Timişoara, unde selfie-ul e de-a dreptul gri, albicios, spălăcit. 

Se pare că vremea înnorată nu prea prieşte camerei selfie, care a produs nişte capturi fantomatice şi gri, uneori chiar defocalizate. Sunt cam dezamăgit de galeria numărul 2 de selfie-uri. 

Pe de altă parte sunt total încântat de ce scoate camera principală la closeup, în cazul acelor împletituri colorate realizate de juniori pe podul peste Bega. Fiecare nod şi orificiu al ţesăturii se vede perfect şi culorile sunt pline de viaţă, dar realiste. Am făcut şi un macro la împletitura albastră, care a devenit mai albicioasă şi impresionează mai puţin decât un closeup cu camera principală. 

În această zi mohorâtă camera ultrawide nu prea a făcut faţă. Mă refer la faptul că a generat capturi gri, iar copacii de pe lateral au aşa mult zgomot ca ai zice că folosim o cameră de 5 MP de acum 4-5 ani. Zoom-ul nu impresionează, deşi nu cred că avem un senzor de 108 MP prea diferit de cel care face magie cu crop-ul pe realme 8 Pro şi scoate zoom echivalent cu unul optic 3X sau chiar 5X. Nu e cazul aici. 

Apreciez detaliile capturii cu podul colorat şi casele din fundal, una modernă şi una old school. A se remarca diferenţa de tenta deschisă/închisă a împletiturilor de pe pod, în funcţie de cameră folosită: principală sau ultrawide. Îmi place textura aei, băncilor de lemn, a metalului şi vegetaţiei. Practic doar camera principală mă convinge, restul nu prea. 

Cele mai bune poze sunt cele de la locul de joacă, unde fiecare amprentă din nisip şi ridicătură este redată fidel. Nici cerul nu e rău, dar e o spalaceala şi un albastru incert care nu îmi place, un bleu ciudăţel. Spre final de galerie aveţi şi closeup-uri cu acele fructe portocalii şi clar camera principală triumfă asupra celei Macro, de fapt a celei ultrawide făcând capturi Macro. 

Macro-urile de la capacele jucăriilor din parc sunt singurele OK. Aş zice că duelul cu Redmi Note 10 Pro şi realme 8 Pro e fezabil, doar că fără sumedenia de moduri foto de pe Redmi şi fără zoom-ul digital zeiesc de pe realme. 

Captura low light este bună doar cu Night Mode şi am deja vu, deoarece parcă am zis treaba asta şi la alte telefoane Motorola. E destul de multă "ceaţă" în cadru altminteri şi deseori sursele de lumină devin mici "sori". Problema este exacerbată la fotografiile ultrawide, care prind treimea de jos a pozei neagră şi alungesc clădirile din stânga şi dreapta.

Am avut şi câteva poze cu Night Mode şi o nuanţă portocalie, e drept, dar dacă vrei accentuarea detaliilor arhitecturale ale clădirilor, accentuarea firelor din gazon şi conturarea felinarelor... nu prea ai de ales. Ce e neplăcut la Night Mode e că apare o ceată albăstrie ce pare a emana de la cerul albastru şi nu negru. Cea mai relevantă utilizare de Night Mode e la seria de fotografii de la farmacia Catena. Cumva aş vrea un soi de gradaţie şi să fim la 50%, între fotografie normală şi Night Mode. Comportament de telefon midrange clasic...

Şi acum să discutăm despre filmare. Captură video selfie este una Full HD tipică pentru un telefon midrange, sub ce oferă acum Galaxy A-urile şi Huawei Nova 9 de exemplu. E şi sub mai vechiul Galaxy A51 şi suferă de influenţa luminii, deşi dacă filmezi direct din faţă nu e chiar rea la focalizare şi expresivitate. Nici stabilizarea nu e rea, cel puţin de aproape. 

La filmarea panoramică cu camera din spate am testat zoom-ul şi pot zice că nu a trecut testul. E şi prea multă lumină în cadru, totul e prea expus. La Timişoara vremea nu a ţinut cu noi, inecand totul în gri. Culorile podului cu împletituri sunt mai temperate şi cuminţi decât la fotografie, dar urcarea podului şi filmarea din mers nu a fost rea deloc. Stă bine la stabilizare acest Moto.

Mi se pare şi că microfoanele sunt uşor de acoperit cu mâna, prin inconstanta sunetelor produse la filmare. Am tot lucrat cu Full HD, iar imediat cum am trecut la 4K stabilizarea s-a dus în cap cu vreo 80%. Imaginea tremura serios, dar câştigi culori de 2 ori mai vii şi detalii mult mai bogate. Roşul e puternic amplificat aici, chiar şi acolo unde nu există, în maroniul vegetaţiei şi în obiecte roz.

E clasicul compromis pe care l-am tot văzut pe telefoane midrange: Full HD bine stabilizat dar noisy sau 4K detaliat dar slab stabilizat. Ultima filmare selfie nu sta deloc bine la captura audio, iar vântul ne-a dat de furcă, dar stabilizarea şi focalizarea pe chip au fost în grafic. Se văd bine şi ridurile faciale.

Testul de focalizare cu fructele şi barajul a fost buclucaş şi nici cel cu ramură şi barajul nu a ieşit chiar de nota 10. Durează un pic mai mult decât ne-am obişnuit că această cameră să îşi dea seama cum să focalizeze. Mărturisesc că avem aici o cameră care filmează sub Galaxy A51 şi POCO X3 NFC şi e mai mult la nivelul telefoanelor cu OPPO Reno cu Lite în nume, între Reno 4 Lite şi Reno 5 Lite, cu extra topping de 4K.

Filmarea nocturnă este prea întunecată şi înceţoşată, încât nici nu poţi folosi capturile în social media. Totul este fantomatic, ceţos, neclar, zgomotos şi albăstrui pe lateral. Sursele de lumină sunt aşa şi aşa, văd şi câteva reflexii extra, iar nuanţa galbenă tipică e acceptabilă. Zoom slab, stabilizare slabă.

Camera clar midrange şi doar filmarea 4K şi closeup-urile sunt memorabile. 

Disponibilitate

Prețuri actualizate

 

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×