Interviu cu Tony Ran (preşedinte HONOR Europa): relaţia cu Google merge excelent, două flagshipuri vin în Europa, unul pliabil nou

934 ori
<b>Interviu cu Tony Ran (preşedinte HONOR Europa): relaţia cu Google merge excelent, două flagshipuri vin în Europa, unul pliabil nou</b>În ultima săptămână am petrecut ceva timp la Berlin, unde am asistat la conferinţe de presă, am luat interviuri unor oficiali ai companiilor tech de top şi am pus mâna pe cele mai noi dispozitive. HONOR a avut un stand generos în hala

În ultima săptămână am petrecut ceva timp la Berlin, unde am asistat la conferinţe de presă, am luat interviuri unor oficiali ai companiilor tech de top şi am pus mâna pe cele mai noi dispozitive. HONOR a avut un stand generos în hala 22 de la IFA, a ţinut şi o conferinţă în care a vorbit despre MagicUI 7.0, despre tablete, ceasuri, telefoane noi, vedeta fiind HONOR 70, proaspăt sosit în Europa.

Au expus abordarea dual-flagship pentru Europa şi ne-au promis "pliabile noi" pentru Bătrânul Continent. În afară de asta am avut ocazia să participăm la un interviu de grup cu Tony Ran, preşedinte HONOR Europa şi mă pot lăuda că am pus cele mai multe (poate şi cele mai incomode întrebări):

Strategia HONOR în Europa şi global (conferinţa IFA 2022):

HONOR a lansat la IFA 2022 strategia globală Dual Flagship, anunţând introducerea smartphone-urilor pliabile flagship de la HONOR pe pieţele din Europa, dar şi global. Până acum erau doar în China, acolo unde HONOR e pe locul întâi. La conferinţa de la IFA, George Zhao, CEO al companiei ne-a vorbit despre viziunea firmei pe care o conduce, axată pe următoarele concepte: deschidere, contribuţie, colaborare. 

Cele două flagship-uri aduse în Europa vor fi unul pliabil şi unul "all round", "cu de toate" cum ar zice românul. Am aflat şi MagicOS 7.0 se va axa pe colaborarea dintre dispozitive şi trecerea uşoară între laptop HONOR, tabletă şi telefon plus IoT. Am mai aflat şi că din octombrie 2022 HONOR va lansa un asistent de fitness personalizat, care ne va ajuta să ne atingem ţintele legate de sănătate şi wellbeing. 

Am mai aflat şi că HONOR 70 a primit deja o distincţie EISA, drept "Best Buy Smartphone" pentru 2022-2023. E promovat ca primul telefon cu noul senzor special de la Sony, IMX800 de 54 de megapixeli, cu dimensiune generoasă de 1/1.49 inch. Personal mă intrigă spatele său în acea versiune cu "solzi de diamant", cum i-am poreclit eu.

Un mare accent la cameră s-a pus pe funcţii ca Solo Cut şi posibilitatea de a găsi fețe umane şi a le urmări şi când cel mic aleargă prin cadru spre exemplu, la o zi de naştere. Sau a te axa pe doar o persoană dintr-o formaţie de 4 muzicieni. Telefonul se vinde de pe 2 septembrie, la 549 euro în versiunea cu 8 GB RAM şi 128 GB stocare şi 599 euro în cea cu 8 GB RAM şi 256 GB stocare. 

Au mai fost prezentate şi HONOR MagicBook 14, laptop din aluminiu, cu 16 GB RAM şi placă RTX 2050. Are încărcare inversă, Multi Screen Collaboration, travel al tastelor de 1.5 mm. Porneşte de la 1099 de euro. HONOR Pad 8 este o tabletă de 12 inch, cu preţ de 329 de euro, cu suport pentru stylus, procesor Snapdragon 680 şi 8 difuzoare la bord. E clar gândită pentru consum multimedia. 

Ideile principale ale interviului:

  • vor mai sosi cu siguranţă şi alte produse inovatoare în Europa, mai ales pliabile
  • HONOR Magic V nu vine în Europa, dar succesorul lui da
  • au avut o cerere foarte mare în zona middle spre high end a telefoanelor
  • este şi o dorinţă foarte mare pentru interconectarea dispozitivelor
  • HONOR dezvoltă propriul său engine de imagine, pentru a procesa fotografii şi video într-un mod superior
  • faţă de alţi rivali, HONOR se axează mai mult pe video decât pe foto
  • legat de inflaţie şi criza de componente, HONOR şi angajaţii săi "îmbrăţişează incertitudinile", dar şi "jocul pe termen lung"
  • compania va creşte doar dacă investeşte serios în R&D
  • HONOR s-a separat de Huawei cu 18 luni în urmă şi acum un an compania avea 8000 de angajaţi, iar acum are 13.000 de angajaţi
  • 8000 de angajaţi sunt doar pe cercetare şi dezvoltare
  • clientul plăteşte pentru experienţa cu produsul, nu doar pentru produs
  • lansează produse premium pentru că asta e nevoie pentru evoluţia brandului
  • chiar dacă 1000+ euro poate părea mult pentru MagicBook 14, există cerere mare în zona premium de laptopuri
  • abordarea premium se aplică şi la telefoane şi acolo e cerere
  • aşa cum jurnaliştii au identificat, HONOR s-a născut ca un brand de produse accesibile ca preţ, un brand online, dinamic, tineresc, dar acum face tranziţia spre Premium
  • după separarea de Huawei s-a produs o transformare completă a brandului
  • HONOR vrea să acopere cu gama sa de produse tot publicul, toate segmentele
  • HONOR se ocupă cu localizarea în Europa, având echipe locale în ţările europene. Echipele de acolo le permit să anticipeze dorinţele consumatorilor şi să înţeleagă mai bine fiecare piaţă locală. Echipa R&D primeşte informaţiile de acolo şi se poate adapta
  • în Paris există un institut de cercetare şi design HONOR
  • la întrebarea legată de laptopuri pliabile, HONOR nu a dezvăluit nimic, dar a zis "stay tuned"
  • compania se axează deocamdată pe livrarea unui produs solid clienţilor, apoi se gândeşte la a obţine o cotă de piaţă mai mare
  • am putea vedea parteneriate cu alte companii pe viitor, după Sony cu al său senzor de 54 MP pe Honor 70, cu Microsoft pentru Windows 11 pe laptopuri şi IMAX pe HONOR Magic4 Pro
  • HONOR înseamnă "încredere", o companie pe care te poţi baza pentru produse de calitate. De fapt la baza numelui stă un concept din China, care e greu de tradus în limbaj vestic
  • am întrebat de ce nu vine Honor Magic4 Ultimate în Europa, iar HONOR a răspuns că de abia a început businessul în Europa şi nu vrea să inunde piaţă, ci să găsească nişele şi canalele pe care poate opera cu succes
  • când compania va creşte mai mult şi va avea canale de distribuţie mai largi în Europa am putea vedea şi modele ca Ultimate la noi
  • am întrebat şi cu privire la similaritatea dintre laptopul MagicBook 14 şi MateBook de la Huawei
  • oficialul a răspuns că au început deja diferenţieri la capitolul design, software şi funcţii
  • trebuie totuşi înţeles că un produs îşi începe viaţa cu 2-3 ani înainte şi încă mai apar produse începute atunci când HONOR ţinea de Huawei, cele două fiind separate de doar 18 luni
  • diferenţierea a început deja totuşi, iar MagicOS 7.0 va fi vital pentru diferenţiere
  • cineva a întrebat cum e relaţia cu Google şi dacă nu există temeri că HONOR ar păţi ca Huawei
  • am aflat că relaţia cu Google este sănătoasă şi că totul merge bine în acest moment, iar pe viitor va evolua
  • HONOR se află deja în Europa din 2014, sub diferite forme, şi-a construit o imagine treptat şi a adunat clienţi
  • HONOR a restabilit relaţiile cu partenerii după separarea de Huawei
  • feedback-ul clienţilor le da încredere să împingă businessul în faţă mai rapid
  • compania alege să nu şi extindă prea rapid seria de produse, nu se aruncă la drone, gaming şi altele de genul, preferă să aducă valoare întregii industrii şi clienţilor

Concluzii

Tony Ran mi s-a părut foarte deschis, cu un vibe occidental, are ceva de "omul şcolit la Harvard". Ce am înţeles din spusele sale? Că HONOR nu se grăbeşte, că e în Europa oficial de puţină vreme, dar neoficial de 8 ani. De asemenea lucrează intens la separarea de Huawei, la crearea unei identităţi proprii.

Se lucrează mult şi pe partea de R&D, de interconectare a dispozitivelor şi la aducerea unui flagship pliabil în Europa pe lângă un "all rounder", un flagship clasic. Parteneriatul cu Google merge bine, iar compania pare gata să se orienteze mai mult spre zona premium, după ce în zona entry level şi midrange a activat cu succes o perioadă. Nu se grăbeşte să mai ia parteneriate şi să lanseze produse experimentale, ci o ia uşor, ca în fabula cu ţestoasa şi iepurele. 

Interviu audio cu Tony Ran, președinte Honor Europa:

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×