Yahoo a anunțat cu câteva ore în urma lansarea propriului browser web, denumit Axis si disponibil pe iPad și iPhone și cu pluginuri pentru Chrome, Firefox, IE și Safari. Scopul acestei soluții este de a elimina unul dintre pașii firești ai căutării web standard. De obicei scriem un termen de căutare, vedem rezultatele și accesăm pagina...
Ei bine, Axis vrea să ne facă să trecem direct de la scrierea termenului de căutare la accesare, sărind pasul de surfing printre linkuri. Asta nu înseamnă că nu vom alege între linkurile din rezultatele căutării, ci doar că eficiența modului în care ajungem la pagina dorită este acum mai mare. Cei de la CNET au testat browserul și afirma că el funcționează bine și are aspectul unui produs agresiv, care va scoate Yahoo din conul de umbră în care intrase în ultimii ani.
și totuși Yahoo generează în continuare peste un miliard de dolari pe an și asta doar din segmentul motorului de căutare. Rețineți că în cadrul Axis nu mai există reclame, iar în cazul rezultatelor căutărilor voastre veți vedea o aranjare orizontală de thumbnail-uri pentru pagini web, deci nici urmă de reclame să vă deranjeze. Ce a făcut Yahoo este să integreze rezultatele căutărilor în experiența browserului într-un mod mai arătos. Evident, vor sosi și reclamele cândva, asta dacă produsul are destul succes încât să fie lansat comercial.
Va reuși Axis să devină noul Chrome? Yahoo spera, iar cei 700 de milioane de utilizatori ai serviciilor sale sunt o piață uriașă pe care să faci reclamă unui produs nou. Ce e important de menționat aici? Yahoo are tot suportul din partea Apple, ceea ce spune multe...