Această zi de 20 octombrie este una cu mare însemnătate pentru vivo, compania aniversând primul an de prezență pe piața din Europa. În primele 10 piețe din Europa în care vivo a intrat oficial s-a numărat și România, debutul având loc în februarie anul curent după cum vă informam și noi chiar aici. În tot acest timp au fost lansate multe smartphone-uri vivo, dar și încheiate parteneriate cu cei mai importanți retaileri și operatori.
vivo a sărbătorit "Cadrul Perfect" în cadrul Campionatului European de fotbal UEFA EURO 2020 și nu putem uita de parteneriatul strategic, pe termen lung, cu ZEISS, una dintre companiile pioniere în domeniul optice. A fost lansat modelul vivo X60 Pro și apropo de ZEISS, recent am vizitat Centrul R&D ZEISS din Germania, o experiență despre care v-am povestit sub forma unui jurnal de bord chiar aici.
Rezumatul primului an pe piața din Europa
În decurs de 12 luni, vivo a lanast produse pe zece piețe din Europa: în Franța, Germania, Italia, Polonia, Spania, Marea Britanie și la scurt timp în Austria, Republica Cehă, România și Serbia. Înainte de sosirea oficială pe aceste piețe au fost realizate și studii cu participarea a 9000 de persoane din Europa, realizate pentru a înțelege nevoile fiecărui client.
Iată alte cifre importante din primul an:
- prezență oficial pe zece piețe din Europa
- echipele vivo din țările europene s-au extins de la 120 la peste 200 de experți în diverse domenii
- vivo susține diversitatea culturală, având 84 de angajați de 16 naționalități diferite la sediul central din Dusseldorf
Pentru anul viitor, vivo plănuiește să dubleze numărul de țări din Europa în care este prezentă, iar acum în noiembrie 2021 compania va intra oficial și în Portugalia. Iată ce a declarat Denny Deng, vicepreședinte vivo și președintele diviziei europene vivo:
„Suntem încântaţi să sărbătorim primul „vivoversary” în Europa şi cu această ocazie, aş dori să le mulţumesc consumatorilor europeni care ne-au oferit încrederea lor în momentul alegerii celui mai personal obiect pe care îl folosec - smartphone-ul. Deşi în primul an am avut parte de multe provocări, deoarece ne-am lansat în plină pandemie, sunt extrem de mulţumit să declar că suntem prezenţi în 10 ţări europene şi am făcut progrese importante. Vom continua să depunem toate eforturile şi să ne respectăm promisiunea făcută utilizatorilor de a le oferi o experienţă excepţională pentru imagini când folosesc smarthone-urile noastre, vom continua să punem camera pe primul loc şi suntem nerăbdători să ne facem noi prieteni în ţările europene în care vom ajunge."
Am văzut lansate telefoane din gama de mijloc din seria Y și până la modele precum X60 Pro, telefoane foarte apreciate de consumatori, parteneri și publicații media. În ultimul an vivo a lansat și tehnologia Gimbal 2.0, cât și cipul de imagistică V1 care va sosi pe noi telefoane în 2022. Evoluția din Europa a fost bună, fiind înregistrate creșteri constante în toate rapoartele de analiză. A crescut și rețeaua de parteneri care include nume precum Ebuyer, El Corte Ingles, eMAG, FNAC, MediaMarkt/MediaWorld și Unieuro, cât și operatori precum A1, Drei, Free, Orange, SFR, TIM și Windtre.
Pe final avem și vești proaspete de la Canalys care spun că vivo s-a clasat pentru prima dată pe locul 4 în livrările globale de smartphone-uri, cu o cotă de piață de 10% în trimestrul 3 din 2021. vivo mizează pe un managament localizat al business-ului și pe înțelegerea culturii locale. Rețeaua sa de vânzări este prezentă în peste 50 de țări și la nivel global există 400 milioane de utilizatori.