E ştiut faptul că deşi Apple a atins 1 miliard de modele iPhone vândute, ritmul vânzărilor a încetinit serios în ultimele trimestre. Spre exemplu trimestrul fiscal 3 pentru Apple şi trimestrul 2 calendaristic din acest an a adus 40.4 milioane de unităţi vândute, în scădere cu peste 7 milioane faţă de anul trecut. Şi nu doar Apple are de suferit din acest motiv.
Partenerii săi hardware şi furnizorii de componente îşi reglează producţia şi profitul în funcţie de livrări şi estimări şi au fost serios afectaţi de scădere. Sony spre exemplu a primit această veste ca o lovitură grea pentru segmentul sau de senzori foto pentru telefoane, ce ajung şi pe modele iPhone. Japan Display, care îşi ia jumătate din venituri prin contracte cu Apple a ajuns să ceară ajutorul guvernului japonez pentru a scăpa de probleme financiare.
Foxconn, firma care asamblează modelele iPhone a înregistrat o scădere de profit de peste 250 de milioane de dolari, in picaj cu 31% faţă de anul trecut. Viitorul sună ceva mai bine totuşi, Apple comandând la parteneri între 72 şi 78 de milioane de modele iPhone 7, peste aşteptările de pe Wall Street de 65 de milioane de unităţi.
E interesant că Apple ar putea falimenta unii parteneri dacă nu livrează produse de succes mereu, deci să fii partener Apple e riscant în ziua de azi.