Numai Apple putea să fie atât de arogantă încât să aloce numele de "Genius" unui angajat Apple Store. Un astfel de Genius e practic omul bun la toate, dar şi un factor de decizie pentru înlocuirea unui iPhone cu daune. Azi aflăm câteva dintre detaliile interne ale procedeului, mulţumită unui soi de manual Apple Store scăpat pe web.
Trebuie spus din start că garanţia produselor Apple ține cam un an, inclusiv la iPhone şi exclude anumite situaţii precum accidentele sau dezasamblarea intenţionată. Service-ul şi modificările neautorizate anulează de asemenea garanţia. Noul document de 22 de pagini scăpat pe Dropbox arată că Apple îşi instruieşte tehnicienii şi partenerii din service-urile autorizate să verifice cu mare atenţie iPhone-urile aduse pentru service.
Ei trebuie să decidă apoi dacă vor realiza o reparaţie acoperită de garanţie sau una în afara garanţiei, care poate costa destul de mult. Mai există şi varianta 3, cea a daunei totale şi cam acela e momentul când îţi iei un telefon nou. Documentul în cauză acoperă iPhone 6, 6S şi iPhone 7, dar şi variantele Plus. Operând ca la carte, angajatul Apple inspectează fizic terminalul pentru a stabili daunele sale.
Dacă se observă daune produse de apă sau de deschiderea improprie a carcasei e clar faptul că garanţia e anulată. Există şi un set de întrebări cu care angajatul Apple poate să îl "prindă" pe clientul care vrea să fenteze reparaţia pe bani. Cu această ocazie am aflat că o singură crăpătura subţire cât un fir de păr e acceptată şi acoperită de garanţie. Mai multe? Nu prea...
Dacă veţi vedea pixeli morţi pe ecran va trebui să precizaţi şi în ce zonă se află şi să le solicitaţi reparaţia. Apple nu repară nici daunele la nivel estetic, adică zgârieturi, ciobituri sau rupturi ale porturilor. Un sistem pretenţios şi supra complicat? Credem şi noi, doar trebuie să mai scoată Apple un dolărel şi din service, nu?