Cred că pot spune cu mâna pe inimă că "vara se număra hack-urile" sau tentativele de hack-uri. Acolo unde scriam pe Mobilissimo.ro despre malware in Play Store de una sau două ori pe săptămână, acum zilnic apare câte o problemă, nu neapărat la nivel de aplicaţii, ci şi la nivel de servicii de mesagerie, mailuri, înţesate cu fraude şi phishing. Hackerii nu dorm, iar cea mai nouă campanie de genul vizează mesaje care pozează în unele trimise de Netflix.
Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică din România avertizează cu privire la o tentativă de phishing care ţinteşte utilizatorii Netflix. Ei pot primi mesaje false prin care li se solicită să îşi valideze încă o dată datele de pe card pentru a fi siguri că rămân abonaţi la serviciu. Mesajul este în limba engleză, provine de la un domeniu din Olanda şi include un link fraudulos. Accesarea să redirecţionează victima spre un site de phishing, prin care îi sunt furate datele bancare.
Personal înainte de a da click pe un link zăbovesc cu cursorul deasupra sa pentru a vedea unde duce, apoi mă uit cu atenţie de la cine vine mailul. În plus, marile companii de la Netflix la Microsoft şi de la Apple la Amazon nu îţi vor cere datele cardului via mail. Şi chiar dacă ai primi un mesaj de genul, poţi intra chiar tu în aplicaţie pentru a verifica dacă eşti la zi cu plata şi cu datele cardului.
Avem şi pe plan local o iniţiativă care ne ajută să ne ferim de probleme de genul: site-ul www.sigurantaonline.ro , un instrument folositor utilizatorilor de toate vârstele pus la dispoziţie de DSNC, Poliţia Romană şi Asociaţia Romană a Băncilor.