Un studiu recent efectuat de GfK Romania dezvaluie faptul ca televizorul este pe moarte in viziunea adolescentilor, care prefera retelele sociale si browsingul web pe telefonul mobil. Studiul vizeaza reprezentantii generatiei Converse (un brand popular de incaltaminte, pentru tineri), public urban, cu varste cuprinse intre 15 si 20 de ani.
Aparent, cele mai importante repere ale tinerilor sunt MP3 playerul, PC-ul cu acces la Internet si telefonul mobil, conform dailybusiness.ro. Acelasi studiu arata ca radio-ul, presa scrisa si televizorul nu mai fac parte din activitatile tinerilor, ele fiind inlocuite de social networking (socializare online prin Twitter, Facebook si alte asemenea servicii).
Tinerii afirma ca nu se mai regasesc in programele TV difuzate, vizionandu-le mai degraba din greseala sau in trecere printr-o camera cu TV-ul pornit. Pentru realizarea acestui studiu, GfK Romania s-a folosit de forumuri de discutii online cu repondenti intre 15 si 20 de ani, 50% fete, 50% baieti. De asemenea, au fost analizate focus grupuri standard pe acelasi target de varsta si a fost realizat si un focus grup online cu jucatorii de Second Life.
Studiul a fost realizat in perioada august-noiembrie 2009.