A fost emisă o predicție a Strategy Analytics vis-a-vis de piața aplicațiilor mobile. Pornim de la o premiză. Aceea că avem o piață de telefoane inteligente și tablete aflată într-o creștere exponențială. Apple nu face față la cererea de iPhone 5 și iPad mini, Samsung a vândut 30 de milioane de Galaxy S III în câteva luni din 2012 și Galaxy Note II a atins borna 3 milioane într-un timp destul de rapid.
Câteva date interesante aduse de studiul Strategy Analytics:
- 35 miliarde dolari din piața de aplicații mobile în 2017;
- 1 miliard de dolari s-a scos din aceeași piață în 2009;
- Google și Apple vor avea cotă de 75% în 2017, restul ar urma să aparțină Microsoft cu al său Windows Phone 8, BlackBerry 10 de la RIM sau Tizen OS de la Samsung.
- plata per aplicație reprezenta modalitatea de monetizare - 70% în 2009 și ar urma să scadă la 36%. Vor crește in-app purchase-urile și prin intermediul reclamelor rulate în aplicații sau jocuri.
In-app purchase pare a fi cel mai la modă și aduce venituri mult mai mari decât o simplă plată per aplicație la achiziția din magazinul dedicat. Sunt jocuri concepute special și prin vânzarea a diverși itemi se scot sume cu adevărat importante. Un developer român declara la o conferință în urmă cu câteva săptămâni că în sub 50 de zile au realizat primul milion de dolari, profit. Asta cu un joc din App Store - Bubble Witch Saga dezvoltat de King.com prin intermediul studioului dedicat din România.