Sony se află în tranziţie şi restructurări de ceva vreme şi dacă a renunţat relativ recent la gama Xperia Z în favoarea celei Xperia X, schimbările continuă. Cu ramura Vaio ejectată cu ceva vreme urmă, nemaiproducând televizoare şi laptopuri, Sony se axează pe lucrurile pe care ştie să le facă cel mai bine şi anume să producă senzori foto pentru mobil şi console de jocuri. Între timp, Sony Mobile ar urma să îşi restrângă aria de operaţiuni.
Compania japoneză a organizat recent o întrunire cu investitorii la Tokyo, unde a discutat despre strategia sa viitoare. Astfel, am aflat că va exista o scădere a eforturilor de promovare, vânzare şi marketing în India, SUA, China şi Brazilia. Problema acestor regiuni e că analiza experţilor a prezis creştere de sub 0.5% faţă de estimările lui 2015, de 8.1%.
În cel mai rău caz, Sony va renunţa la acele pieţe, deşi nu credem că e cazul. Practic, acolo unde Sony nu vede perspective de creştere, se va mulţumi să ţină cu dinţii de cota actuală. În schimb, accentul se va pune de acum încolo pe zona estică a Asiei, inclusiv Japonia, dar şi Europa şi Orientul Mijlociu, unde Sony are potenţialul de a creşte.
Aceeaşi întâlnire strategică a arătat că japonezii pot avea succes mai degrabă în zona de terminale premium, cu preţ de peste 250 de dolari şi nu vor ataca segmentul midrange sau low end, deja aglomerat de produse. Pentru a avea totuşi succes în zona high end e nevoie de diferenţiere şi dotări unice, ceea ce Sony nu prea a oferit în ultimii ani.