Sony a anunţat recent rezultatele sale financiare şi vânzările pe primul trimestru şi deşi consola PlayStation stă foarte bine, secţiunea Xperia nu arată deloc roz. Linia Xperia de telefoane mobile a mers în pierdere în ultimii ani şi Sony a început să ia măsuri.
Gigantul japonez va reduce axarea pe acest segment, va restrânge secţiunea Xperia, va reduce numărul de angajaţi şi investiţiile. Sony Mobile a anunţat cu câţiva ani în urma primele planuri de "downsizing" de acest tip. Pe atunci scăpau de câteva serii de modele midrange şi entry level şi încercau să se concentreze doar pe flagship-uri. Iată-ne în 2018, cu încă o decizie de gen.
Seria Xperia X pornea noua strategie în 2016, iar acele mutări au adus câteva trimestre pe plus pentru companie. Acum s-a revenit pe roşu, iar Sony trebuie să ia măsuri din nou. Brandul Xperia a generat pierderi de 288 de milioane de dolari în primul trimestru al acestui an. Veniturile se află în scădere pe ultimele 12 luni. E drept că sunt multiple cauze, de la cursul de schimb valutar la climatul economic actual al Japoniei şi Statelor Unite spre exemplu.
Pe de altă parte micşorarea segmentului Xperia va economisi cu siguranţă o sumă importantă. Există perspectiva renunţării la seria Xperia L, ba chiar şi la Xperia XA dacă se merge pe această linie de taiere de costuri. Doar gama Xperia XZ are viitorul asigurat. Sony are ca ţintă în 2018 livrarea a doar 10 milioane de telefoane Xperia, o scădere considerabilă faţă de cele 13.5 milioane din 2017 şi 14.6 milioane din 2016.