Potrivit unui studiu realizat de curând de către un restaurant din New York ca urmare a unor review-uri negative primite cu privire la durata de timp petrecută de către clienți pentru așteptarea eliberării unei mese, se pare că principalul motiv pentru care se întâmplă acest lucru este datorat smartphone-urilor.
Astfel, conducerea restaurantului a decis compararea unor materiale video de supraveghere de acum 10 ani cu un material din 3 iulie 2014. Prin compararea acestora, s-a putut observa faptul că în medie consumatorii petreceau 8 minute cu meniul și comanda către chelner. Mai apoi, mâncarea ajungea în 6 minute, după care sosea și nota, iar clienții plecau, timpul petrecut în restaurant ridicându-se la 1 oră și 5 minute.
în momentul actual, clienții ce sosesc la restaurant încep să realizeze fotografii, să își verifice conturile de socializare, iar atunci când este chemat chelnerul întrebarea cea mai comună este legată de conexiunea la rețeaua WiFi. Acum, durează aproximativ 21 minute pentru ca majoritatea clienților să comande.
Mai apoi, odată cu sosirea mâncării comandate, 26 din 45 de clienți petrec 3 minute făcând fotografii mâncării din farfurie, în timp ce 14 din 45 realizează fotografii împreună cu ei și mâncarea. Astfel, durata de timp petrecută în restaurant ajunge la 1 oră și 55 minute, cifră cu până la 77% mai mare față de o cină avută acum 10 ani în același restaurant.