Presa adora sa vorbeasca despre Apple, iar cinicii ar putea pune asta pe seama priceperii lui Steve Jobs (seful companiei) la relatii publice. Jurnalistii ar putea replica, mentionand faptul ca produsele Apple sunt unice, influentiale si iconice.
In cazul lui iPod, Apple si-a instaurat dominatia asupra pietei playerelor portabile, iar acum ameninta sa faca la fel si cu telefoanele mobile datorita lui iPhone. Probabil producatorii de terminale mobile se intreaba de ce noile lor produse, atat de multifunctionale si usor de folosit nu primesc atentia cuvenita din partea publicului. Raspunsul vine probabil din faptul ca, marii producatori isi "dilueaza" terminalele de succes, scotand pe piata 20 de alte modele mediocre, derivate din telefonul initial.
Apple va vinde un singur telefon, de fapt 2 variante ale aceluiasi terminal, una dotata cu 8GB de memorie interna si cealalta cu 4. Privind spre Motorola, observam ca lucrurile stau total diferit, deoarece producatorul ofera 8 tipuri diferite de RAZR, impreuna cu inca alte 31 de telefoane (de la KRZR, SLVR, PEBL si ROKR la m900, L2, i836 si W315). Acest lucru inseamna un mare spatiu ocupat de Motorola pe rafturile magazinelor si o gama variata de produse pentru orice tip de utilizator. Totusi clientii s-ar putea pierde in detalii si ar putea alege noul iPhone pentru a evita nehotararea.
Imaginati-va cum ar fi daca Motorola ar hotara ca urmatorul telefon lansat (sa-i zicem LAZR) sa fie singurul sau telefon! Modelul de baza ar costa 250 de dolari, in timp ce pentru 450 de dolari ati beneficia de o varianta customizata, cu mai multe functii, de la music player, la e-mail si browsing de calitate. Evident ar exista si o varanta pentru "bunici" , LAZRlite, costand doar 79 de dolari si dedicat doar convorbirilor si functiei voicemail. In concluzie, decizia Apple de a lansa un singur terminal, in comparatie cu zecile de variatiuni pe aceeasi tema ale altor companii poate fi drumul catre un succes comparabil cu cel inregistrat de iPod.