Ieri am publicat un articol în care detaliam problema cu cititorul de amprente de pe Samsung Galaxy S10 şi Galaxy Note 10. Se pare că utilizatorii care au o protecţie non Samsung pusă pe ecran au avut telefoanele deblocate şi cu degetele altora. Acum Samsung răspunde la aceste plângeri şi avem detalii despre problemă.
Se pare că afectează doar anumite protectii speciale, care acoperă întreg handsetul. Producătorul sud coreean a promis că va oferi o actualizare software în următoarea săptămână, deşi nu prea ştiu cum ar schimba ea efectele acelei protecţii. Un astfel de accesoriu din silicon lipit pe întreaga suprafaţă a terminalului vine cu un model tridimensional care dă peste cap senzorul ultrasonic de pe S10 şi Note 10.
Asta pentru că un senzor ultrasonic transmite unde ultrasonice spre deget pentru a cartografia denivelările microscopice ale vârfului de deget. Atunci când amprenta e înregistrată pe device sunt înregistrate şi modelele protecţiei respective şi ţinute minte ca şi cum ar fi o bună parte din amprenta ta. Astfel oricine îţi poate debloca telefonul apăsând pe cititorul de amprente, indiferent că are amprenta stocată sau nu.
Samsung sfătuieşte şi ca utilizatorii să scoată protecţia şi să şteargă amprentele înregistrate până acum. Mă gândesc că dacă noul soft chiar poate rezolvă problema, va reuşi cumva să citească printre acele modele de protecţii, sau să excludă tiparul din algoritmul de citire.
Sunt şi teorii (precum cea dintr-un comentariu la articolul de ieri) care spun că gelurile speciale pentru lipirea protecției de ecran, memorează amprenta, astfel oricine apasă imediat după, pe ecran, tot amprenta ta e citită, reţinută cu ajutorul acelui gel. Concluzia mea e că aţi face bine să folosiţi doar protecţii originale Samsung, sau să vă documentați bine în cazul celor realizate de diverse alte firme.