Având în vedere faptul că în ultimul timp telefoanele produse de chinezi nu încetează să ne uimească, ne-am hotărât ca începând de astăzi să realizăm o serie de articole prin care vom afla mai multe despre brandurile chinezești și originea acestora. În primul articol veți descoperi detalii despre Xiaomi, compania ce ocupă locul 3 în topul celor mai mari distribuitori de smartphone-uri la nivel gobal.
Cum se întâmplă în cazul fiecărei companii, totul începe de la înființare. Compania Xiaomi a debutat pe piața din China pe data de 6 aprilie 2010, zi în care Lei Jun și alți 5 co-fondatori au pus bazele unui parteneriat ce avea să fie unul de succes. În acest moment, CEO-ul companiei este Lei Jun (locul 23 în topul celor mai bogați oameni din China potrivit Forbes).
O mutare făcută la nivel de conducere făcută în toamna anului 2013 a fost angajarea lui Hugo Barra ca și vice-președinte, acesta având în istoric posturi în cadrul companiei Google. Revenind la începuturi, aflăm că Xiaomi și-a lansat celebra interfața MIUI cu un an înainte de debutul primului smartphone ce purta logo-ul MI. Interfața sosită pe 16 august 2010 avea să fie introdusă pe modelul Xiaomi Mi1s abia în vara anului 2011.
Acest device a fost vândut inițial la un preț de 324$ (1999 yuan), sumă cu mult mai mică față de cel mai popular smartphone la acea vreme, și anume iPhone 4 (4999 yuan - 805$). Aflăm că telefonul a primit peste 300.000 pre-comenzi în primele 34 de ore de la anunțul oficial, și faptul că printre dotările sale se numărau un display de 4 inch, un procesor dual-core Snapdragon S3, 1 GB memorie RAM și o cameră foto de 8 megapixeli.
Cu doi ani mai târziu, Xiaomi făcea trecerea și pe partea de televizoare, un prim model bazat pe sistemul de operare Android fiind lansat pe data de 5 septembrie. Ulterior, în 2014, compania chineză înregistra un record din punct de vedere al numărului de smartphone-uri vândute, și anume 60 milioane de terminale.
Au urmat și alte produse ca tableta MiPad a cărui recenzie v-am prezentat-o și noi aici pe Mobilissimo, brățara inteligentă MiBand, cântarul Smart Scale, sau MiPower Bank, o baterie externă ce sosește în variante de 5200 mAh, 10.400 mAh, și 16.000 mAH. În acest moment, compania are în componență peste 8000 de angajați în țări ca și China, Malaezia, Singapore și India.
Recent, mai precis pe data de 6 aprilie 2015, odată cu aniversarea a 5 ani de la debutul companiei pe piață, Xiaomi a intrat și în Cartea recordurilor cu un număr uriaș de terminale mobile vândute online timp de 24 ore. În acest interval, pe site-ul Mi.com au fost înregistrate 2.112.010 telefoane vândute.
Un alt lucru pe care l-ați aflat de-a lungul timpului aici, a fost și faptul că la sfârșitul lunii decembrie 2014, Xiaomi a devenit cea mai valoroasă companie tech de pe piața din China. Acest lucru a fost posibil ca urmare a unei finanțări de 1.1 miliarde dolari venită din partea investitorilor (evaluare actuală companie - 46 miliarde dolari).
La ora actuală, Xiaomi vinde produse în mod direct în țări ca și Indonezia, India, Filipine, Malaezia, Singapore, Taiwan și desigur China. De asemenea, produsele Xiaomi se livrează global și prin site-uri ca pandawill.com, aliexpress.com, flipkart.in, și operatori mobili ca Airtel India.
În România, putem găsi telefoanele Xiaomi împreună cu garanție pe 2 ani la magazine ca și eMAG.ro, QuickMobile.ro, Cel.ro și MarketOnline.ro.