Aceasta ar fi concluzia unui studiu recent al IDC - Internation Data Corporation. Conforma acestora creșterea va fi de la 10.7 miliarde de descărcări în 2010 la peste 182 miliarde descărcări de aplicații în 2015. Au venit și cu recomandări pentru cei ce dezvoltă aplicațiile. Le recomandă să se focuseze pe monetizare după ce o aplicație este downloadată, prin oferirea de caracteristici pentru care utilizatorul să plătească.
Normal că aplicațiile gratuite vor menține grosul în dauna celor plătite. Jocurile pe telefonul mobil vor evolua imens și asta se va datora și capacităților hardware ale device-urilor moderne. Uitați-vă ce date tehnice animă Samsung Galaxy S II sau Nokia N9. în 2012 vom avea primul quad-core phone și prima tabletă de acest fel s-ar putea să sosească încă din 2011.
Un exemplu de monetizare distinctă în funcție de ecosistem este Angry Birds. Este gratuit în Android și Ovi Store - promoție, cu plată în iOS sau Windows Phone 7 (aici prețul este destul de mare 2.99 euro).