De la an la an popularitatea modelelor de bază iPhone scade și asta pentru că Apple dă inovație cu porția, astfel că deși vorbim despre un smartphone lansat pe final de 2024, iPhone 16 rămâne blocat la 60Hz, păstrează camera predecesorului și nici nu a venit din start cu suita Apple Intelligence. Toate aceste elemente i-au convins pe americani să nu facă upgrade-ul, după cum aflăm astăzi de la analistul Ming-Chi Kuo.
Acesta spune că iPhone 16 nu mai atrage atenția consumatorilor și aflăm că în primele 2 săptămâni de disponibilitate în SUA, această variantă de bază a reprezentat doar 4% din totalul vânzărilor iPhone. Tot atât a înregistrat și iPhone SE care încă se vinde. La fel (4%) înregistrează și iPhone 16 Plus.
Iată cum arată situația vânzărilor din primele 2 săptămâni din 2024 vs. primele 2 săptămâni de disponibilitate din 2023 pentru predecesor, asta în SUA desigur:
- 2023: iPhone 15 - 10% din totalul vânzărilor
- 2024: iPhone 16 - 4% din totalul vânzărilor
În septembrie 2024, cel mai cumpărat iPhone a fost iPhone 15 Pro Max, iar un motiv ar putea fi pus pe scăderea de preț și a consumatorilor ce au decis că nu merită varianta cea nouă mai scumpă. Și interesul pentru iPhone 16 Pro Max a scăzut față de predecesor în primele 2 săptămâni, cu 6% din totalul vânzărilor vs. 9% în 2023.
Ca total, seria iPhone 16 a înregistrat 20% din totalul vânzărilor iPhone din SUA în primele 2 săptămâni de disponibilitate, în comparație cu seria iPhone 15 care a înregistrat 28% anul trecut.