A trecut ceva timp de când Google a actualizat aspectul magazinului său de aplicații. Ultima schimbare majoră la capitolul aspect a avut loc în 2019, atunci când aplicația a primit Material Design 2.0. De atunci, au avut loc câteva schimbări minore, însă în mare a rămas la fel. Astăzi, Google a dat startul unei noi actualizări care se livrează în valuri și aduce schimbări destul de mari în ceea ce privește UI-ul. Avem detalii mai jos.
Cea mai mare schimbare este eliminarea meniului hamburger din partea stângă. Acesta se accesa în trecut prin swipe spre dreapta și ce permitea să modificăm setările Google Play sau să accesăm aplicațiile, notificările, abonamentele și alte opțiuni. De astăzi, meniul se regăsește sus, în partea dreaptă, acolo unde este afișată pictograma utilizatorului. S-a lucrat și la categorii, iar interfața este acum mai intuitivă.
Din acest meniu se pot schimba și conturile, în caz că aveți mai multe, prin săgeata aflată în partea dreaptă. Plățile și abonamentele sunt acum grupate într-o singură secțiune, iar “wishlist / lista de dorințe” se mută în secțiunea “Library”. Restul opțiunilor par să fie identice totuși. Unii utilizatori au și “Play Pass”, însă aceasta nu apare pe telefonul meu personal. Secțiunea de setări este acum simplificată și avem doar 4 categorii unde sunt grupate mai multe opțiuni. Cele patru categorii sunt: “General”, “Controlul utilizatorului”, “Familie” și secțiunea “Despre”.
După cum vă spuneam, schimbarea deja a apărut pe telefonul meu personal - Galaxy Note 9 cu Android 10. Noul UI este compatibil inclusiv cu Dark Mode, dar se pare că Google încă testează noi funcții, astfel că un număr restrâns de utilizatori au observat modificări mici în acest nou UI.