LG Display, unul dintre partenerii importanţi Apple pentru furnizarea de panouri OLED pentru viitoarele iPhone-uri a anunţat în această săptămână rezultatele financiare pe trimestrul 2 al acestui an. E vorba despre trimestrul 2 fiscal pe 2018 care a adus pierderi.
În perioada cuprinsă între aprilie şi iunie, compania a înregistrat pierderi operaţionale de 202.1 milioane de dolari. Vestea bună e că pierderile sunt mai mici decât estimaseră analiştii totuşi. Veniturile au scăzut cu 15% faţă de anul anterior, la 4.97 miliarde de dolari. LG Display este la al doilea trimestru consecutiv de pierderi, iar problema aici este cu preţurile mai scăzute ale panourilor LCD din cauza cantităţii prea mari de panouri de gen aflate pe piaţă.
Pentru a mai tăia din pierderi LG Display a anunţat că îşi va reduce investiţiile cu 2.7 miliarde de dolari până în 2020. Coreenii rămân puţin în standby, fiind atenţi la războiul comercial între SUA şi China. Ar putea face modificări la nivel de producţie în funcţie de acţiunile americanilor sau chinezilor. Un lucru e sigur: piaţa LCD-urilor e suprasaturata şi sunt prea multe panouri disponibile.
LG a declarat chiar că îşi face griji pentru piaţa smartphone, care e foarte nesigură acum. Pe de altă parte trecerea de la LCD la OLED rămâne bătută în cuie. În acest moment 90% dintre vânzările LG Display provin din zona LCD, dar pe viitor balanţa se va înclina puternic spre OLED. LG vrea să investească 17.7 miliarde de dolari până în 2020 în linia de producţie de panouri OLED. Toate acestea pentru a îi mulţumi pe cei de la Apple şi eventuali parteneri din China.
În 2018 ştim că LG Display furnizează panouri OLED pentru iPhone-urile de 5.8 inch şi 6.5, iar pe cele LCD pentru iPhone 9 le oferă împreună cu Japan Display.