A trecut ceva vreme de când Jony Ive nu a mai fost în lumina reflectoarelor şi sincer m-am mirat că nu a apărut la evenimentul Apple din luna septembrie. Nu am avut nici clasicul spot cu el şi cu fundal alb, vorbind calm despre inovaţie. Ive revine totuşi în acţiune, prin intermediul unui interviu acordat în cadrul TechFest 2017. A pus mare accent pe provocările pe care le-a presupus iPhone X.
Noul design al terminalului, care implică muchii înguste şi renunţă la butonul Home a implicat un proces de dezvoltare plin de eşecuri, conform simpaticului britanic. 5 ani de eşecuri l-au precedat şi la un moment dat se ajunsese la prototipuri gigantice. 99% dintre teste şi tentative s-au soldat cu eşec, dar până la urmă a venit şi ideea salvatoare. Inevitabil gazda interviului, David Remnik l-a întrebat pe Jony cum vede tehnologia viitorului şi la ce visează el.
Oficialul Apple a fost destul de rezervat, fără a dezvălui prea multe despre viitoare produse Apple. A menţionat totuşi că există "multe oportunităţi în zona display-urilor, a puterii de calcul şi a chipset-urilor”. Ive a ţinut să felicite departamentul Apple care se ocupă cu chipset-urile, pentru excelentul Apple A11 Bionic, care depăşeşte produse similare de la Qualcomm sau chiar Intel.
În cazul în care vă întrebaţi care este secretul lui Ive şi al colegilor săi, e vorba despre o combinaţie între curiozitate şi concentrare, dorinţa de a pune întrebările potrivite şi a rămâne concentrat pe dezvoltarea unui produs. Designerul britanic a amintit şi de colaborarea cu Steve Jobs şi de faptul că fostul CEO Apple nu era obsedat de bani, ci îi pasa doar de calitatea produselor.
Dacă acestea nu erau bune, ele erau casate. Inspiraţia citată pentru design in general a fost designul slab al produselor rivale. Motivul pentru care avem iPhone azi e pentru că Steve Jobs şi Ive ar fi considerat că toate telefoanele începutului anilor 2000 arătau groaznic. Ive confirma ce ştiam deja: că există în Silicon Valley şi nu numai o politică a eşecului transformat în succes. Google predica asta, Facebook de asemenea şi acum aflăm că şi iPhone X s-a concretizat după multe eşecuri. Poate e o lecţie de învăţat aici, în a nu renunţa după prima piedică.