Kantar este unul dintre cele mai mari nume din zona studiilor de piaţă şi firma de la care ne luăm predicţiile şi cotele legate de audienţe TV, alegeri şi alte fenomene. Ei se ocupă şi cu piaţa smartphone, pe care au analizat-o prin prisma lunii octombrie, cea care a deschis trimestrul 4 în care ne aflăm acum.
Evoluţia pieţei nu e deloc surprinzătoare şi vedem că telefoanele cu Windows continuă să pice la capitolul cotă, în vreme ce Android rămâne o forţă dominantă uriaşă. Octombrie a fost şi luna când unităţile iPhone 7 au început să se vândă serios, deci se simte acest lucru şi în cota lui iOS mai ales in SUA. Astfel, când vine vorba de vânzări, în luna octombrie a acestui an Android a avut o cotă de 80.3%, iar iOS de 16.5%, în vreme ce Windows s-a aflat la 2.4%.
Android a înregistrat o creştere cu 7.7% faţă de aceeaşi perioadă din 2015, în vreme ce iOS a picat cu 2.7%, iar Windows cu 4.5%. Nu vă speriaţi totuşi, pentru că acestea sunt doar cifrele pentru piaţa din Germania. În SUA, Android se află la o cotă de 57.9%, în scădere cu 5.6% faţă de anul trecut, iar iOS la 40.5%, în creştere cu 7% faţă de anul trecut, cu siguranţă mulţumită lui iPhone 7.
Windows e liliputan în State, la 1.2%, faţă de 2.6% anul trecut. China îl are pe Android la şefie, cu 82.6%, crescând cu 7.9% faţă de anul trecut, în vreme ce iOS a scăzut de la 22.5% la 17.1%. Windows are doar 0.1%. Din toată lista cu procente iese în evidenţă Spania ca mare iubitoare de Android, cu 91.7% pentru terminalele cu acest OS, în vreme ce iOS are doar 7.9% şi Windows 0.3%. Pe pieţele unde iOS a crescut, pesemne că a contat şi eşecul lui Note 7 pentru a scădea cota lui Android în favoarea iOS.
Japonia este ţara unde iOS o duce cel mai bine, cu 51.7% din vânzările smartphone, urmată de Marea Britanie cu 44% şi SUA cu 40.5%. Există şi zone din China unde flagshipul Apple stă bine, iPhone 7 fiind al doilea cel mai bine vândut telefon din zona urbană a Chinei, în perioada de 3 luni încheiată în octombrie. Dacă vrem să vedem cum stă întreaga Europă ca un tot, e de ajuns să ne uităm la clasamentul BIG5 UE, adică cele 5 mari naţiuni, UK, Germania, Franţa, Italia şi Spania.
Luate împreună, ele aduc lui Android cota de 75.2%, iOS 21.2%, ambele crescând faţă de anul trecut cu 4%, respectiv 1.4%. De remarcat că în vreme ce Android e cel mai popular OS de mobil din lume, Apple rămâne cel mai atractiv brand smartphone de sine stătător. Şi da, există şi o secţiune "Altele" la capitolul OS, dar mai mereu e sub 1% şi probabil include platforme rămase din trecut sau experimentale, precum Firefox OS, Bada, Tizen sau altele de gen.