Bătălia dintre LCD-uri şi AMOLED-uri continuă, deşi se pare că toţi producătorii de telefoane au măcar un model cu ecran AMOLED în portofoliu sau aspiraă la unul. Şi cum producătorii de panouri nu pot mulţumi pe toată lumea, inevitabil apar şi problemele cu stocul. O posibilă criză a panourilor de acest tip ar putea afecta Huawei în acest an.
Surse din cadrul producătorilor au afirmat pentru Digitimes că Huawei va avea doar 8% dintre telefoanele sale din anul curent dotate cu astfel de ecrane, din cauza crizei de display-uri de genul. În jur de 70% din producţia globală de OLED-uri din 2017 şi 2018 va fi consumată de către Samsung şi Apple, grosul fiind de altfel produs de Samsung Display.
Şi LG Display va începe să livreze produse de gen în masă în 2018, iar chinezii de la BOE Technology vor fi capabili să ofere numere mari de unităţi de abia în 2020. Sharp ar trebui să poată la rândul său să contribuie la satisfacererea cererii în perioada următoare. Apple ar avea nevoie de 75 de milioane de panouri OLED în anul curent, 14% din producţia globală în acest an.
Samsung va prelua 56%, iar Oppo şi Vivo 13% respectiv 10%. Câtă vreme IPS LCD-urile de pe celelalte telefoane Huawei sunt luminoase şi bine calibrate nu avem obiecţii. Esenţialul e să stea bine la contrast şi să aibă şi culori vii şi vom uita că nu folosim un AMOLED.