Google Inc. a incheiat procedurile pentru achizitionarea companiei DoubleClick, tranzactia valorand 3.1 miliarde de dolari. Va reamintim ca DoubleClick livreaza continuturi de advertising online, iar achizitionarea sa a fost aprobata de UE recent.
Aprobarea a venit in ciuda obiectiilor rivalilor Google si a avocatilor pusi la treaba de catre competitorii gigantului motoarelor de cautare. Achizitia, anuntata in urma cu un an a primit si acordul autoritatilor anti-trust din SUA, catre sfarsitul lui 2007. Comisia Europeana a afirmat ca aceste 2 companii opereaza in segmente diferite ale industriei advertisingului si ca fuziunea lor nu reprezinta unirea a 2 rivali.
Google ocupa de departe cea mai puternica pozitie in sectorul motoarelor de cautare in Europa, obtinand un avantaj datorita reclamelor simple pe care le vinde si care apar in paginile de cautare. DoubleClick, pe de alta parte, se ocupa cu reclame mai complexe, disponibile pe numeroase tipuri de site-uri Web. Compania furnizeaza tehnologia folosita in ceea ce se numeste "ad serving", permitand advertiserilor sa gaseasca publicul tinta si sa masoare potentialul reclamelor lor.