Facebook anunţă triumfător cu câteva zile în urmă că a atins 8 miliarde de vizualizări video pe zi. Ei bine, această cifră e umflată şi pompată artificial, atât cu ajutorul unui algoritm, cât şi prin furt de content de pe YouTube.
Vizualizările de mai sus pot suna impresionant, dar trebuie menţionat că din 1000 cele mai vizualizate clipuri pe Facebook în trimestrul 1 al acestui an, 725 au fost furate de pe YouTube. Doar ele au strâns 17 miliarde de vizualizări. Facebook reuşeşte să viralizeze mai uşor clipurile, având tot interesul ca utilizatorii săi să petreacă un timp cât mai îndelungat pe site.
Algoritmul FB a fost modificat astfel încât clipurile urcate pe reţeaua lui Zuckerberg au prioritate în faţa celor YouTube şi sunt împinse în faţă pentru utilizatori. Facebook trişează şi la numărarea vizualizărilor, bifând drept o vizualizare interacţiunea cu un clip timp de 3 secunde, chiar şi dacă acel video e pe mut. Dacă luăm în calcul faptul că multe clipuri au Auto Play, un scroll lent prin timeline duce automat la vizualizări.
Cifrele arată şi că vizualizările scad dramatic după câteva secunde. Creatorii de conţinut pe YouTube au cel mai mult de suferit aici, iar vedete pe Facebook ca Tyrese Gibson au de câştigat afişând clipuri furate de pe YouTube şi promovându-şi muzica de pe iTunes. Facebook nu are un sistem de copyright protection ca YouTube şi are nevoie disperată de o astfel de reglementare.
Mare păcat, Facebook, mare păcat... mai ales că Facebook nici nu împarte banii obţinuţi din video..