Nu toate parteneriatele din universul tech merg ca unse şi unele sunt sortite eşecului, se pare. iFixit lucrează cu Samsung din 2015, dar parteneriatul a ajuns la final în aceste zile, încheindu-se cu... dispute.
Ce au promovat cele două companii?
Cele două companii promovau ideea de sustenabilitate şi de reparaţie acasă a telefoanelor, sau măcar înlocuirea de componente vitale. iFixit venea cu know how, cu instrumente pentru reparaţii şi ghiduri. Ei bine, acum iFixit acuză Samsung de „exploatare a relaţiei” şi condiţii de reparaţie pentru utilizatori care nu convin cu principiile sale.
Ce se întâmplă acum?
Pe viitor, iFixit nu va mai furniza componente third party şi unelte pentru reparaţii de produse Samsung. A menţionat neajunsuri precum preţuri mari pentru componente, dar şi designurile Samsung. Programul de reparaţii acasă a debutat acum 2 ani.
Samsung a găsit deja un înlocuitor, şi anume pe SamsungParts.com, avându-i pe cei de la Encompass în spate. iFixit e supărată că nu a reuşit să facă rost de suficiente componente oficiale pentru terminale ca Samsung Galaxy S23, Z Flip 5 şi Z Fold 5 şi nu poate să livreze satisfacţie clienţilor. iFixit mai acuză Samsung şi că „de fapt nu a intenţionat să îşi producă telefoanele într-un mod uşor de reparat”.
Totuşi, iFixit va continua să ofere kituri cu unelte pentru reparaţii, dar nu şi componente.