Un nou raport al celor de la CounterPoint arată că producătorii chinezi de telefoane mobile au stat excelent în trimestrul 2 al acestui an. Se apropie periculos de mult de Samsung şi dacă am cupla primele 3 nume mari din ierarhie, cred că ar bate deja gigantul sud coreean.
Aflaţi că în intervalul aprilie - iunie 2018 marile branduri chineze au depăşit bariera de 2 miliarde de dolari profit doar din telefoane mobile. Branduri ca Oppo, Vivo, Huawei sau Xiaomi conduc asaltul asupra rivalilor, ameninţând Apple şi Samsung. Apple continuă totuşi să fie extrem de profitabilă, obţinând 62% din totalul profiturilor în segmentul smartphone în trimestrul 2 din 2018.
Firmă din Cupertino e totuşi în scădere, pentru că în aceeaşi perioadă din 2017 cota era de 65%. Samsung stă şi mai rău, iar după o lungă perioadă de zvonuri că Galaxy S9 nu se vinde chiar bine, avem şi confirmarea. Cota profitului companiei din profitul smartphone global a scăzut la doar 17% în T2 2018, faţă de 22.3% cât era în 2017. Este al doilea an consecutiv de scădere, se pare.
Asta în vreme ce Huawei, Oppo, Vivo şi Xiaomi au avut creşteri pe toată linia. Huawei şi-a dublat cota de la 4% în 2017 la 8% acum, iar Vivo a ajuns la 4%. Oppo are 5% din profitul global smartphone, iar Xiaomi a crescut cu 747% faţă de 2017, ajungând la 3% profit. De remarcat şi că OEM-urile chineze treceau prima oară de 1.5 miliarde de dolari profit în trimestrul 3 de anul trecut.
Şi iată că acum au sărit deja la 2 miliarde de dolari, după un picaj la 1.3 miliarde în trimestrul 4 din 2017. Unul dintre motivele acestei creşteri ar fi o axare pe zona midrange şi premium în loc de cea entry level. Inovaţia este un alt factor, dacă ne uităm la ce ne propune Huawei (cameră triplă), Xiaomi (preţuri incredibile şi dotări high end), Oppo (cameră glisantă) sau Vivo (cameră periscop şi scanner de amprente integrat în ecran).
Cum unele dintre aceste companii se apropie de cotaţia de 100 de miliarde de dolari viitorul pare să fie unul orientat spre China mai mult decât spre SUA sau Coreea.