După ce ANCOM ne-a dezvăluit cine a fost câştigător pe partea de portabilitate în 2022, acum aflăm şi care au fost cele mai mari doleanţe şi plângeri ale utilizatorilor. Aceştia au fost nemulţumiţi cu privire la încetarea contractelor, derularea contractelor la distanţă şi altele.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a primit şi soluţionat în 2022 un număr de 3236 de reclamaţii de la utilizatorii de servicii de comunicaţii electronice şi poştale din România. Pe locul întâi între sesizări s-au aflat aspecte legate de derularea relaţiei contractuale cu furnizorii de servicii de comunicații electronice, mai precis încetarea contractelor, facturarea serviciilor şi nerespectarea prevederilor contractuale.
72% din numărul total de reclamaţii adresate ANCOM în 2022 implică serviciile de comunicaţii electronice. Principalele nemulţumiri sunt legate de relaţia contractuală, în următoarea pondere:
- 19% - probleme cu încetarea contractelor
- 15% - derularea contractelor la distanţă
- 13% - facturarea serviciilor de telefonie/Internet
- 11% - calitatea serviciilor de telefonie/ Internet
14% dintre petiţiile primite au semnalat probleme la portare, iar 9% din petiţii s-au referit la roaming. Iată şi un alt subiect fierbinte: cei mai reclamaţi operatori de la noi. Cum stau procentele:
- Vodafone România: 26%
- Orange România: 20%
- RCS & RDS: 14%
- Orange România Communications: 12%
- Telekom România Mobile Communications: 12%