Apple joaca un joc dublu cu operatorii mobili NTT DoCoMo si Softbank Corp in cadrul proiectului ce are ca scop vanzarea lui iPhone in Japonia. Pe o piata locala atat de puternica, terminalul ar concura cu unele dintre cele mai bine dotate handseturi din lume.
La ora actuala Apple poarta discutii si cu DoCoMo, primul operator din Japonia, dar si cu Softbank, operatorul cu numarul 3 din aceeasi tara, pe tema lansarii faimosului iPhone. Evident, ambele companii nu au fost incantate sa afle ca vor trebui sa isi imparta profitul cu producatorul terminalului, dupa cum anunta Reuters. Steve Jobs, seful executiv Apple s-a intalnit cu presedintele DoCoMo Masao Nakamura in San Francisco la inceputul acestei luni.
Cei doi au discutat termenii intelegerii dintre companiile lor, in cazul in care DoCoMo, operator care controleaza jumatate din piata mobila japoneza, ar deveni distribuitor exclusiv al lui iPhone. Surse din cadrul firmei asiatice au anuntat ca operatorul considera conditiile Apple greu de indeplinit, acesta fiind motivul stagnarii discutiilor. Compania lui Steve Jobs are nevoie de un partener local pentru a promova iPhone in Japonia, tara de bastina a aproape 100 de milioane de utilizatori de telefoane mobile. La aceasta ora producatorul celui mai popular telefon al anului colaboreaza cu operatori din toata lumea, ca Orange, T-Mobile, O2 si evident AT&T.