E un trend tot mai des întâlnit în ultima vreme în rândul marilor companii producătoare de hardware şi anume pivotarea spre servicii. Apple a înţeles asta la timp şi a început să facă bani serioşi din stocare în cloud, servicii muzicale, de streaming video mai nou, plus App Store. Gigantul din Cupertino a emis şi un comunicat de presă prin care ne arată cum i-au mers serviciile în 2019.
Începem cu citatul cel mai elocvent din comunicat: "2019 a fost cel mai mare an pentru Apple Services din istoria companiei". Apple a înregistrat un volum de 386 de milioane de dolari cheltuiţi doar în ziua de Anul Nou 2020 în Apple App Store, un record absolut. În comunicat Apple aminteşte şi de Apple TV+, care recent a primit un influx de talent şi inspiraţie, preluând un om de baza de la HBO, dar şi Apple Arcade.
Este amintit şi Apple News şi Apple Card, dar şi App Store, Apple Music şi iCloud. App Store este totuşi cheia de boltă a acestui ecosistem. Gândiţi-vă că numai între Crăciun 2019 şi Anul Nou 2020 s-au cheltuit 1.42 miliarde de dolari în App Store. O parte din bani merg spre dezvoltatori evident, dar şi Apple ia o sumă foarte mare. Motivul pentru acele cheltuieli este evident: părinţii sunt în concediu, cei mici în vacanţă, lumea a mâncat mult de sărbători, stat în pat şi se joacă pe mobil sau tabletă. Apoi intervin şi in app purchases în titluri ca Fortnite, PUBG Mobile şi Call of Duty Mobile sau Brawl Stars.
Apple News are peste 100 de milioane de utilizatori activi în SUA, UK, Canada şi Australia, dar nu avem şi date despre News+. Apple a promis că în 2020 va investi masiv în producţia de conţinut original pentru Apple TV+, dar şi în zona de plăţi, podcasturi şi muzică. Deocamdata Apple TV+ e departe de varietatea lui Netflix, Amazon Prime sau HBO Go.