CES 2016 ne-a arătat destul de clar care va fi trendul principal pe piaţa tabletelor în acest an: convertibilele. Modelele cu tastatura detaşabilă există de ceva vreme, încă de când ASUS experimenta cu seria Transformer. Lenovo le-a adus în mainstream cu modelele Yoga, iar Microsoft şi Apple au cimentat poziţia lor pe piaţă.
Dacă această nişă creşte spre a deveni o parte importantă din piaţa tabletelor, ei bine întreg segmentul de produs e în criză. IDC estimează că în ultimele 3 luni livrările de tablete au scăzut cu 14% faţă de finalul lui 2014. În aceeaşi perioadă livrările de modele detaşabile au depăşit dublul volumului normal, ajungând la 8.1 milioane de unităţi livrate.
Asta înseamnă 12% din segmentul de produs, iar analiştii au observat că publicul nu ezită să plătească mai mult pentru aceste înlocuitoare de PC-uri. Samsung a intrat târziu pe piaţa modelelor detaşabile, dar acesta e doar începutul pentru ei. iPad Pro şi-a început ascensiunea cu 2 milioane de unităţi vândute în primele luni, iar tabletele Surface au înregistrat 1.6 milioane de modele şi asta doar în trimestrul 4.
Amazon se axează tot pe tablete cu preţ foarte accesibil şi dotări entry level, iar plutonul e completat de Huawei şi Lenovo printre liderii segmentului. Riscul cel mare în 2016 e de diluare a zonei detaşabilelor cu clone din China, care vor face concesii la capitolul calitate de dragul unui preţ mai mic.