După ce în prima zi a lunii august am aflat cum s-a prezentat piața smartphone în al doilea trimestru din acest an și cum s-ar putea schimba clasamentul, astăzi este momentul să aruncăm o privire și asupra tabletelor. Ei bine dacă piața smartphone a înregistrat o scădere de 2.3% la capitolul livrări de la an la an, în zona tabletelor acest picaj este ceva mai mare, de 5% după cum ne dezvăluie cei de la IDC.
Din datele prezentate iese la iveală în în al doilea trimestru din 2019 au fost livrate 32.2 milioane de tablete la nivel global, asta în timp ce anul trecut în aceeași perioadă erau livrate 33.9 milioane tablete. Raportat la producători, vedem că Apple își păstrează poziția de lider în acest segment, cu o cotă de piață de 38.1% și cu 12.3 milioane tablete vândute în trimestrul 2 al anului, cu 6.1% mai mult decât în Q2 2018.
O creștere uriașă este asociată celor de la Amazon în schimb, companie ce a înregistrat o creștere a livrărilor de tablete de 46.3% de la an la an. A livrat 2.4 milioane tablete în trimestrul 2 în acest an, cu 800.000 mai multe unități decât anul trecut. Prețurile mici asociate acestor dispozitive a atras atenția publicului, un posibil hit fiind modelul Amazon Fire 7 (2019) vândut pentru doar 49 dolari.
Restul companiilor din clasament au înregistrat picaje destul de notabile, printre acestea numărându-se nume importante din industrie precum Samsung, Huawei, dar și Lenovo. Nici măcar modele 2 în 1 nu mai surprind atât de mult utilizatorii, dovadă fiind scăderile de livrări de față.