Anul 2020 a fost un an greu, însă în același timp a dus la digitalizare într-un ritm susținut, impus de contextul pandemic. 2021 se anunță a fi un an incitant, cu multe noutăți în zona de tehnologii și inovații. În acest sens, Dan Deny, vicepreședintele companiei Motorola, a oferit câteva predicții pentru acest an, spunând că 2021 va consemna câteva momente importante.
1. Interacțiunea dintre oameni va fi îmbunătățită prin intermediul smartphone-urilor
În anul 2020 comportamentul oamenilor s-a schimbat semnificativ, dorința de conectivitate și accesibilitate crescând. Aflăm astfel că Motorola și-a actualizat deja politica de dezvoltare de produse în calitate de OEM, strategia de marketing și de afaceri pentru a fi aliniate cu dorințele și cerințele utilizatorilor. Din punctul de vedere al lui Dan Deny, conectivitatea și viteza se vor îmbunătăți în acest an datorită tehnologiei 5G, dar și a procesoarelor de ultimă generație.
Smartphone-urile vor juca un rol mult mai important în viața noastră, menținând legătura permanentă cu cei dragi. De asemenea, îmbunătățirile de conectivitate vor permite terminalelor să se conecteze cu alte echipamente, transformând telefonul obișnuit în console de jocuri sau în extensii ale desktop-urilor pentru ca utilizatorii să îndeplinească sarcinile mai eficient. Cel mai mare câștig al anului trecut a fost faptul că smartphone-urile au jucat un rol esențial în adaptarea la noul context, fiind un instrument important care ne-a ajutat să colaborăm, să învățăm, să educăm și să ne conectăm cu cei din jurul nostru mai rapid.
2. Cerere crescută pentru tehnologiile care oferă o experiență personalizată
Conform lui Dan Deny, vom observa în 2021 o atenție sporită din partea companiilor pentru dispozitivele care pot satisface nevoile specifice ale consumatorilor, care să țină pasul cu stilul lor de viață ocupat. În ultimii doi ani a existat un interes crescut pentru PC-urile de gaming precum Lenovo Legion 7i și smartphone-urile care oferă libertate, o experiență audio bună, un ecran de bună calitate și cea mai rapidă viteză de conectivitate precum Motorola Edge+. Această temă se va accentua în 2021, utilizatorii căutând soluții portabile. Chiar dacă am călătorit mai puțin în acest an, consumatorii caută soluții flexibile și portabile pentru a ține pasul cu stilul lor de viață. De asemenea, vicepreședintele spune că soluția pe termen lung ar fi reprezentată de un dispozitiv pliabil care poate oferi atât portabilitate cât și funcționalitate vastă.
3. Realitatea virtuală (VR) și augmentată (AR) se va extinde în segmentul cumpărăturilor
Soluțiile de realitate virtuală și augmentată (VR/AR) se vor extinde dincolo de jocurile video și educație în 2021. Mai exact, segmentul de cumpărături l-ar putea adopta. Anul trecut oamenii din întreaga lume au făcut un pas înapoi de la cumpărăturile din magazine fizice ca urmare a distanțării obligatorii cauzată de COVID-19. Potrivit lui Dan Deny, această tendință nu se va schimba prea curând, iar volumul mare de dispozitive 5G (care a atins 190 de milioane de unități vândute în 2020) va determina o schimbare în modul de achiziționare a produselor dorite.
Astfel, el crede că începând din acest an, pentru a încerca o nouă ținută sau chiar pentru a ne amenaja locuința, vom începe să folosim VR/AR pentru a testa produsele virtual. Cumpărarea sau testarea unui potențial produs nou nu va mai necesita atingerea fizică a cumpărătorului, iar producătorii vor găsi modalități de a crea experiențe cât mai realiste pentru consumatori. Adaptarea pe scară largă a tehnologiei 5G este cea care va asigura implementarea acestor experiențe.